Χαρτογράφηση Γερμανικών αυτοκινητοδρόμων (Μapping in Autobahn).
Το ευρωπαϊκό δίκτυο αυτοκινητόδρομων εκτείνεται σε 80.000 χλμ, σε αρκετές χώρες. Το 2017, η Γερμανία κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη και την τέταρτη παγκοσμίως με 12,996 χλμ. Η Γερμανία είναι μία σημαντική χώρα διέλευσης για εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά που κατευθύνονται προς προορισμούς στην Ανατολική ή τη Νότια Ευρώπη, δημιουργώντας έντονη πίεση στις υπάρχουσες κατασκευές.
Για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για μια βελτιωμένη και συνεχώς αναπτυσσόμενη υποδομή μεταφορών, οι ομάδες κατασκευών προσβλέπουν σε νέες τεχνολογίες για να αυξήσουν την αποδοτικότητα. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, πολλοί εργολάβοι χρησιμοποιούν drone για χρήση στο εργοτάξιο για να δημιουργήσουν αναλυτικούς και ακριβείς χάρτες και να διεξάγουν ταχύτερες «αναγνωριστικές» αποστολές.
Η εκτέλεση του σχεδίου του υπουργείου μεταφορών της Γερμανίας, για δρόμους με νέες τεχνολογίες που συνεχώς αναπτύσσονται, είναι ένα δύσκολο εγχείρημα που απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και συντονισμό επιχειρήσεων και ειδικών του ιδιωτικού τομέα για την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων έργων κατασκευής οδικών έργων.
Η STRABAG SE, ο έκτος μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος της Ευρώπης, και η γερμανική θυγατρική της STRABAG AG είναι σημαντικοί παράγοντες στην κατασκευή υποδομών μεταφορών, που αντιπροσωπεύει το 37% του όγκου παραγωγής της STRABAG. Με πάνω από 100 χρόνια εμπειρίας και 70.000+ υπαλλήλους παγκοσμίως, η STRABAG κατέχει κορυφαία θέση στην αγορά επάξια.
Οι πολλές και διαφορετικές ομάδες της STRABAG εργάζονται παράλληλα σε 9.100 κατασκευαστικά έργα σε όλη την Ευρώπη, με 4.900 από αυτά στη Γερμανία. Μαζί, αυτά τα έργα προσθέτουν έως 600 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομων που κατασκευάζονται ή ανακαινίζονται, απαιτώντας αποτελεσματικές ροές εργασίας και επικοινωνία για να παραδώσουν αυτά τα έργα εγκαίρως και εντός του προϋπολογισμού. Επομένως, ο ακριβής και ακριβής σχεδιασμός εδάφους παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση και διασφάλιση της ποιότητας των κατασκευαστικών έργων.
Η επιχειρηματική μονάδα Ψηφιακής Έρευνας και UAV STRABAG έχει αναπτύξει drone για πελάτες εσωτερικούς και εξωτερικού για τη χαρτογράφηση έργων, εξοικονομώντας χρόνο και κόστος ηδη από το 2015. Καθώς αυτή η τεχνολογία αναπτύσσεται για αυξανόμενο αριθμό πελατών, έχουν προκύψει νέες εφαρμογές που απαιτούν υψηλή ακρίβεια.
Το παράδειγμα της πόλης Würzburg
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Α3 της Γερμανίας κοντά στην πόλη του Würzburg είναι ένα από τα τρέχοντα μακροπρόθεσμα έργα της STRABAG. Ξεκίνησε το 2014 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2021, η STRABAG επεκτείνει τον αυτοκινητόδρομο από δύο σε τρεις λωρίδες, κατασκευάζοντας μια νέα σήραγγα για ηχομόνωση και αντικαθιστώντας μια φθαρμένη γέφυρα, μεταξύ άλλων. Αυτές οι βελτιώσεις εφαρμόζονται σε πολλά χιλιόμετρα της εθνικής οδού, σε περίπλοκο έδαφος με απότομες πλαγιές και πολλές στροφές. Σε ένα τέτοιο έργο μεγάλης κλίμακας, η αποτελεσματική έρευνα του τοπίου αποτελεί υψηλή προτεραιότητα, επιτρέποντάς να σχεδιαστεί και να παρακολουθείται συνεχώς η πρόοδος με ακρίβεια.
«Η χρήση drones για χαρτογράφηση κατασκευών έχει πολλά πλεονεκτήματα. Η ενσωμάτωσή τους αλλάζει τη ροή εργασίας μας και απλοποιεί πολλά λειτουργικά βήματα. Οι συμβατικές μέθοδοι έρευνας παρέχουν επίσης μοντέλα 3D, αλλά τα ψηφιακά μοντέλα εδάφους που δημιουργήθηκαν από δεδομένα drone παρέχουν υψηλότερη πυκνότητα σημείων και, ως εκ τούτου, η πραγματικότητα απεικονίζεται με πολύ υψηλότερη λεπτομέρεια», λέει ο Thomas Gröninger, Επικεφαλής Έρευνας Digital Object Unit και UAV στο STRABAG .
Τα καταγεγραμμένα δεδομένα μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν σε λογισμικό φωτογραμμετρίας τρίτων, παρέχοντας επαρκή «σύννεφα» (cloud) σημείων και τρισδιάστατα μοντέλα. Ο Philipp Mielke υπογραμμίζει ότι «οι λύσεις για την αποστολή δεδομένων drone από έναν επιτόπιο φορητό υπολογιστή στο cloud για επεξεργασία είναι ένα άλλο βήμα για να καταστεί καινοτόμος η επιτόπια έρευνα. Καθιστά τους επιθεωρητές ανεξάρτητους από τις φυσικές αποστάσεις μεταξύ του εργοταξίου και του γραφείου τους ώστε να επιτρέπουν άμεση και ισχυρή επεξεργασία δεδομένων. Η οπτικοποίηση του τρισδιάστατου μοντέλου στο cloud λίγο μετά τη λήψη των δεδομένων επιτρέπει στους μηχανικούς του ιστότοπου να εξετάσουν τις εργασίες κατασκευής και να προετοιμάσουν τα επόμενα βήματα.
Εκτός από τα τρισδιάστατα μοντέλα, μπορούν να δημιουργηθούν αντίστοιχα 2D μοντέλα με λογισμικό και άλλων συνεργατών για να παρέχουν εξαιρετικές επισκοπήσεις μεγάλων εργοταξίων με πανοραμική θέα. Τόσο τα 2D όσο και τα 3D δεδομένα αποτελούν επίσης μια καλή βάση για πρωτοποριακές συναντήσεις και απο κοινού διαχείρησης έργων, καθοδηγώντας τακτικά συντονισμό και κριτικές.
Drones – Ψηφιοποίηση της βιομηχανίας κατασκευής
Τα μοντέλα 3D που δημιουργούνται από Drone προσφέρουν μια ποικιλία επιλογών ανάλυσης και αξιολόγησης. Ανάλογα με την απαιτούμενη ακρίβεια, οι πιο συχνές περιπτώσεις χρήσης είναι η έρευνα, η επιθεώρηση, η τεκμηρίωση και η παρακολούθηση της προόδου κατασκευής. Όλα τα παραπάνω πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση drone στο εργοτάξιο του Würzburg.
«Η STRABAG επιδιώκει να επεκτείνει τη χρήση drone για κατασκευαστικά έργα παγκοσμίως. Σήμερα απασχολούνται 170 επιθεωρητές στη Γερμανία και 300 σε όλη την Ευρώπη. Ο συνδυασμός εργασιών των drone θα επιτρέψει στην STRABAG να εξοπλίσει περισσότερες ομάδες με αυτά για να κάνει τις ροές εργασιών επιθεώρησης κατασκευής πιο γρήγορες και πιο αποτελεσματικές », συνοψίζει ο Thomas Gröninger.
Επιμέλεια – απόδοση στα ελληνικά: JApospo ( japospo@drone.net.gr )
ΠΗΓΗ: https://enterprise.dji.com/news/detail/next-generation-mapping