This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
8. ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
1.
ΑΝΘ1. Γενικά, η σπουδαιότητα της όρασης στην πτήση γίνεται φανερή διότι οι πληροφορίες που προσλαμβάνει ο χειριστής με τα μάτια...
a) ξεπερνούν το 75%.
b) είναι 50% τουλάχιστον
c) ξεπερνούν το 65%
d) καμία από τις απαντήσεις δεν είναι σωστή
2.
ΑΝΘ2. Σχετικά με το αλκοόλ και την κατανάλωση του γνωρίζουμε ότι:
a) μετά την κατανάλωση του, επηρεάζει την κρίση του χειριστή σε τέτοιο βαθμό που συμβάλει σημαντικά ή μπορεί να προκαλέσει και από μόνο του καταστάσεις που θα οδηγήσουν σε ατύχημα.
b) είναι μια ουσία που, πάνω από κάποια επίπεδα συγκέντρωσης στο αίμα, προκαλεί ύπνο και με την συχνή χρήση μπορεί να προκαλέσει χρόνιο εθισμό.
c) η κατανάλωση της ίδιας ποσότητας επηρεάζει διαφορετικά το ίδιο άτομο ανάλογα με την φυσική του κατάσταση, την ψυχολογική του κατάσταση και την ποσότητα φαγητού που έχει καταναλώσει.
d) όλα τα παραπάνω είναι σωστά και οι υπεύθυνοι χειριστές δεν επιχειρούν όταν τελούν υπό την επήρεια οποιουδήποτε άμεσου ή έμμεσου συμπτώματος από την κατανάλωση αλκοόλ.
3.
ΑΝΘ3. Ο πονοκέφαλος μετά την κατανάλωση αλκοόλ και άλλες ανεπιθύμητες παρενέργειες (hangover) παραμένουν εμφανείς σε κάποιον που κατανάλωσε αλκοόλ ακόμα και:
a) 48 έως 72 ώρες μετά.
b) 12 έως 24 ώρες μετά.
c) 8 έως 12 ώρες μετά.
d) 4 έως 8 ώρες μετά.
4.
ΑΝΘ4. Ο χειριστής ΣμηΕΑ που έχει καταναλώσει αλκοόλ σε ποσότητα έστω και 24 ώρες πριν επιχειρήσει, θα έχει τις εξής ανεπιθύμητες παρενέργειες που είναι ουσιαστικές για έναν χειριστή:
a) Θα έχει μειωμένους χρόνους αντίδρασης και βελτίωση της μνήμης.
b) Θα έχει μειωμένους χρόνους αντίδρασης και προβλήματα με την μνήμη του διότι ο εγκέφαλος έχει μειωμένη ικανότητα να κάνει χρήση του οξυγόνου.
c) Θα έχει μειωμένους χρόνους αντίδρασης και προβλήματα με την μνήμη του διότι στον εγκέφαλο θα έχει ανέβει η μερική πίεση του οξυγόνου με ότι αυτό συνεπάγεται.
d) Θα έχει μειωμένους χρόνους αντίδρασης χωρίς να επηρεαστεί η μνήμη ανεξάρτητα από το εάν πετάει χαμηλά ή ψηλά - άρα δεν παίζει ρόλο η μερική πίεση του οξυγόνου.
5.
ΑΝΘ5. Ο γενικός κανόνας σχετικά με την κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών και την πτήση λέει πως απαγορεύεται ο χειριστής να έχει καταναλώσει αλκοόλ πριν από:
a) 8 ώρες - που είναι αρκετές αρκεί να μην συντρέχουν άλλοι λόγοι.
b) 12 ώρες - που είναι αρκετές αρκεί να μην συντρέχουν άλλοι λόγοι.
c) 24 ώρες - που είναι αρκετές αρκεί να μην συντρέχουν άλλοι λόγοι.
d) 48 ώρες - που είναι αρκετές αρκεί να μην συντρέχουν άλλοι λόγοι.
6.
ΑΝΘ6. Αν κάποιος έχει καταναλώσει αλκοόλ μπορεί να το αποβάλει και να αισθανθεί καλύτερα εάν:
a) κάνει ένα καλό κρύο μπάνιο.
b) καταναλώσει λίγο φαγητό - ειδικά ψωμί.
c) πιεί έναν δυνατό σκέτο καφέ.
d) το μόνο που βοηθάει στην αποβολή του αλκοόλ από το σώμα είναι η παρέλευση του χρόνου.
7.
ΑΝΘ7. Το εύρος των συχνοτήτων που μπορεί να ακούσει ένα υγιές άτομο είναι:
a) 70-15000 κύκλοι το δευτερόλεπτο
b) 80-20000 κύκλοι το δευτερόλεπτο
c) 500-15000 κύκλοι το δευτερόλεπτο
d) 20-20000 κύκλοι το δευτερόλεπτο
8.
ΑΝΘ8. Ποιοι 4 παράγοντες επηρεάζουν τη νυχτερινή όραση;
a) ηλικία, αλκοόλ, ύψος και κάπνισμα
b) ηλικία, ο φωτισμός των οργάνων, ύψος και κάπνισμα
c) ο φωτισμός των οργάνων, αλκοόλ, ύψος και κάπνισμα
d) ηλικία, αλκοόλ, ύψος και ο φωτισμός των οργάνων
9.
ΑΝΘ9. Ένας χειριστής ΣμηΕΑ έχει καταναλώσει σχετικά ελάχιστο αλκοόλ (δύο ποτήρια κρασί) αλλά είναι κουρασμένος και παίρνει αποσυμφορητικά φάρμακα για την μπουκωμένη μύτη του. Για αυτόν τι ισχύει σχετικά με την επόμενη πτήση;
a) 8 ώρες είναι αρκετές αφού ουσιαστικά δεν συντρέχουν άλλοι σοβαροί λόγοι.
b) 8 ώρες δεν είναι αρκετές αφού συντρέχουν δύο άλλοι πολύ σοβαροί λόγοι. Το είδος των φαρμάκων που έχει πάρει και η μειωμένη φυσική του κατάσταση από την κούραση ακυρώνουν τον ενδεικτικό χρόνο των 8 ωρών. Πρέπει να ενημερώσει άμεσα τον αεροπορικό του γιατρό, ο οποίος θα του δώσει σαφείς οδηγίες και για την αγωγή που θα ακολουθήσει και για το πότε θα είναι ιατρικά ικανός για εκτέλεση πτήσης.
c) θα πρέπει να περιμένει 24 ώρες αφού μέχρι τότε θα έχει αποβάλλει σίγουρα ο οργανισμός του το αλκοόλ και τα αποσυμφορητικά φάρμακα που έχει πάρει για την μπουκωμένη μύτη του.
d) Kαμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
10.
ΑΝΘ10. Σαν χειριστές προστατεύουμε τα μάτια μας και αυξάνουμε την οπτική μας ικανότητα φορώντας πάντοτε ποιοτικά γυαλιά ηλίου προδιαγραφών τα οποία:
a) μας προστατεύουν από την υπεριώδη ακτινοβολία Α & Β.
b) από το θάμπωμα που προκαλεί το δυνατό φώς (π.χ. αυτό των αντανακλάσεων).
c) έχουν διαπερατότητα στο ορατό φάσμα (500-780nm) ώστε να μην παραβλάπτεται η χρωματική αντίληψη.
d) όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
11.
ΑΝΘ11. Εάν ένα άτομο έχει ξεπεράσει στο παρελθόν μία δυσάρεστη κατάσταση, πως θα αντιδράσει εάν το ίδιο άτομο αντιμετωπίσει την ίδια ή παρόμοια κατάσταση για δεύτερη φορά;
a) Θα υπάρχει μικρή διαφορά
b) Θα γνωρίζει τι πρόκειται να συμβεί και συνεπώς θα βρίσκεται σε αγχώδη κατάσταση και άρα το άγχος θα αυξηθεί
c) Θα αισθάνεται περισσότερη αυτοπεποίθηση και για αυτό το άγχος θα μειωθεί
d) Εξαρτάται από το άτομο
12.
ΑΝΘ12. Για τους χειριστές ΣμηΕΑ Ειδικής και Πιστοποιημένης κατηγορίας, το σημαντικότερο σχετικά με το θέμα της υγείας τους είναι:
a) να φροντίζει να ανανεώνει τουλάχιστον ένα μήνα (30 ημέρες) νωρίτερα το πιστοποιητικό υγείας του ώστε να μην βρεθεί με ληγμένο πιστοποιητικό υγείας.
b) να διατηρεί ουσιαστική και ειλικρινή σχέση με το αεροπορικό γιατρό. Να του αναφέρει αναλυτικά οτιδήποτε έχει σχέση με τη λήψη φαρμάκων, αλλαγές στην οπτική ή ακουστική οξύτητα και για οποιοδήποτε τραύμα, κάκωση ή εγχείρηση.
c) να έχει επίγνωση των μεθόδων ανίχνευσης των ψυχοτρόπων φαρμάκων από τα αρμόδια εργαστήρια και να μην κάνει χρήση πριν τις εξετάσεις αίματος.
d) να διατηρεί φιλική και εάν είναι δυνατόν προσωπική σχέση με το αεροπορικό γιατρό.
13.
ΑΝΘ13. Δύο χειριστές έχουν το ίδιο σωματικό βάρος και έχουν καταναλώσει ίση ποσότητα αλκοόλ. Μετά από 24 ώρες πηγαίνουν ο καθένας να πετάξει το ΣμηΕΑ του. Είναι δυνατόν ο ένας να έχει ανεπιθύμητες παρενέργειες και ο άλλος καμία;
a) Ναι, διότι ανάλογα με το βάρος κάποιου, τον μεταβολισμό του, τη γενική φυσική κατάσταση του ατόμου, το πόσο κουρασμένος είναι ακόμα και την ψυχολογική του κατάσταση μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά η επίδραση της κατανάλωσης αλκοόλ από άνθρωπο σε άνθρωπο.
b) Ναι, διότι η κατανάλωση αλκοόλ μετά από 24 ώρες επηρεάζει το μέσο αυτί και του μύες των ματιών παρενέργειες που διαφέρουν σε σπουδαιότητα από άνθρωπο σε άνθρωπο.
c) Ναι, εφόσον έχουν το ίδιο σωματικό βάρος και την ίδια γενική φυσική κατάσταση.
d) Όχι, διότι οι ανεπιθύμητες παρενέργειες δεν μπορούν να είναι εμφανείς σε κάποιον χειριστή που κατανάλωσε αλκοόλ μετά από 24 ώρες ανεξάρτητα από τη γενική φυσική κατάσταση του ατόμου ή ακόμα και την ψυχολογική του κατάσταση.
14.
ΑΝΘ14. Ποια είναι η κατά προσέγγιση χημική σύσταση του αέρα που αναπνέουμε
a) 100% οξυγόνο.
b) 21% άζωτο, 78% οξυγόνο, 1% λοιπά αέρια.
c) 21% οξυγόνο, 78% άζωτο, 1% λοιπά αέρια.
d) 11% άζωτο, 78% οξυγόνο, 11% λοιπά αέρια.
15.
ΑΝΘ15. Κατά την διαχείριση μίας επείγουσας για την ασφάλεια κατάστασης και υπό υψηλό φόρτο εργασίας, οι προτεραιότητες (ιεράρχηση) του χειριστή θα πρέπει να είναι:
a) ναυσιπλοΐα, επικοινωνίες, έλεγχος του ΣμηΕΑ
b) επικοινωνίες, ναυσιπλοΐα, έλεγχος του ΣμηΕΑ
c) έλεγχος του ΣμηΕΑ, ναυσιπλοΐα, επικοινωνίες.
d) να βρει και να εκτελέσει την λίστα ενεργειών που προτείνει ο κατασκευαστής
16.
ΑΝΘ16. Σε ποιο στάδιο της πτήσης ο χειριστής αντιμετωπίζει τον μεγαλύτερο φόρτο εργασίας, που πρέπει να διαχειριστεί;
a) κατά την προσγείωση.
b) κατά την απογείωση.
c) κατά την προσέγγιση προσγείωση και απογείωση.
d) κατά την ευθεία οριζόντια πτήση.
17.
ΑΝΘ17. Τι επίδραση έχει η ομίχλη στην ικανότητα του χειριστή ΣμηΕΑ να διακρίνει χαρακτηριστικά κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια πτήσης ΣμηΕΑ;
a) Η ομίχλη κάνει τα μάτια να εστιάζουν στο άπειρο.
b) Τα μάτια τείνουν να κουράζονται στην ομίχλη και ως εκ τούτου δεν μπορούν να ανιχνεύουν εύκολα τη σχετική κίνηση
c) Όλα τα χαρακτηριστικά κυκλοφορίας φαίνεται να είναι πιο μακριά από την πραγματική τους απόσταση.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές
18.
ΑΝΘ18. Έχετε προσληφθεί ως χειριστής ΣμηΕΑ από έναν τοπικό τηλεοπτικό σταθμό, για την κάλυψη έκτακτων γεγονότων με ένα μικρό UAS. Στις επιφυλάξεις που εκφράσατε για θέματα ασφαλείας πτήσεων, ο διευθυντής του τηλεοπτικού σταθμού σας απάντησε «πρώτα πετάς και έπειτα ρωτάς». Τι είδους επικίνδυνη συμπεριφορά αντιπροσωπεύει αυτή η στάση;
a) Αλαζονεία.
b) Υπερβολική αυτοπεποίθηση.
c) Παρορμητικότητα.
d) Παραίτηση.
19.
ΑΝΘ19. Ένας τοπικός τηλεοπτικός σταθμός έχει προσλάβει έναν χειριστή ΣμηΕΑ για να χειρίζεται ένα μικρό UAS, προκειμένου να καλύπτει έκτακτα γεγονότα. Ο συγκεκριμένος σταθμός παρουσίασε ιστορικό συμβάντων με εμπόδια στο έδαφος και δύο μικρά ατυχήματα. Τι θα βοηθούσε τον τηλεοπτικό σταθμό να βελτιώσει την κουλτούρα ασφαλείας της λειτουργίας του;
a) Ο τηλεοπτικός σταθμός θα πρέπει να εφαρμόσει μια πολιτική που να μην
υπερβαίνει τα πέντε συμβάντα / ατυχήματα μέσα σε 6 μήνες.
b) Ο τηλεοπτικός σταθμός δεν χρειάζεται να κάνει αλλαγές. Κάποιες φορές το
ατύχημα είναι αναπόφευκτο.
c) Ο τηλεοπτικός σταθμός θα πρέπει να αναγνωρίζει επικίνδυνες συμπεριφορές και καταστάσεις και να αναπτύξει τυποποιημένες διαδικασίες λειτουργίας που να
δίνουν έμφαση στην ασφάλεια.
d) οι α και γ είναι σωστές.
20.
ΑΝΘ20. Επικίνδυνες συμπεριφορές συμβαίνουν σε κάθε χειριστή ΣμηΕΑ, σε κάποιο βαθμό, κάποια στιγμή. Ποιες είναι μερικές από αυτές τις επικίνδυνες συμπεριφορές;
a) Παρορμητική, αλαζονική συμπεριφορά, παραίτηση, υπερβολική αυτοπεποίθηση.
b) Κακή επίγνωση της κατάστασης, βιαστικές κρίσεις και έλλειψη διαδικασίας λήψης αποφάσεων.
c) Κακή διαχείριση του κινδύνου και η έλλειψη διαχείρισης του άγχους.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
21.
ΑΝΘ21. Κατά τη διαδικασία λήψης αεροναυτικών αποφάσεων (ADM), ποιο είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση μιας επικίνδυνης συμπεριφοράς;
a) Αναγνώριση των επικίνδυνων σκέψεων.
b) Αναγνώριση ότι είναι μια επικίνδυνη συμπεριφορά.
c) Η λήψη λογικών αποφάσεων.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
22.
ΑΝΘ22. Ποιο είναι το αντίδοτο στην περίπτωση που κάποιος χειριστής ΣμηΕΑ παρουσιάζει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, λόγου χάριν «αντιεξουσιαστική»;
a) «Δεν ισχύουν κανόνες σε αυτή την περίπτωση».
b) «Ξέρω τι κάνω».
c) «Ακολούθησε τους κανόνες».
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
23.
ΑΝΘ23. Ποιο είναι το αντίδοτο στην περίπτωση που κάποιος χειριστής ΣμηΕΑ παρουσιάζει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, λόγου χάριν «παρορμητική»;
a) «Θα μπορούσε να συμβεί και σε μένα».
b) «Κάνε το γρήγορα για να ξεμπερδεύεις».
c) « Όχι τόσο γρήγορα, σκέψου πρώτα και μετά δράσε».
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
24.
ΑΝΘ24. Ποιο είναι το αντίδοτο στην περίπτωση που κάποιος χειριστής ΣμηΕΑ παρουσιάζει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, λόγου χάριν «υπερβολική αυτοπεποίθηση»;
a) «Δεν μπορεί να είναι τόσο άσχημα».
b) «Θα μπορούσε να συμβεί και σε μένα».
c) «Δεν θα μου συμβεί ποτέ».
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
25.
ΑΝΘ25. Ποιο είναι το αντίδοτο στην περίπτωση που κάποιος χειριστής ΣμηΕΑ παρουσιάζει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, λόγου χάριν «αλαζονεία»;
a) «Μπορώ να το κάνω».
b) «Το να διακινδυνεύω είναι ανόητο».
c) «Τίποτα δεν θα συμβεί».
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
26.
ΑΝΘ26. Ποιο είναι το αντίδοτο στην περίπτωση που κάποιος χειριστής ΣμηΕΑ παρουσιάζει μια επικίνδυνη συμπεριφορά, λόγου χάριν «παραίτηση»;
a) «Ποιο το νόημα;»
b) «Είναι κάποιου άλλου υπευθυνότητα».
c) «Δεν είμαι ανίκανος μπορώ να τα καταφέρω».
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
27.
ΑΝΘ27. Η ασφάλεια είναι ένα σημαντικός παράγοντας, που ένας χειριστής ΣμηΕΑ θα πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψιν πριν από τη λειτουργία ενός ΣμηΕΑ. Προκειμένου να αποφευχθεί ο τελικός «κρίκος» στην αλυσίδα ενός ατυχήματος, ποια είναι η μεθοδολογία την οποία θα πρέπει να εξετάσει ένας χειριστής ΣμηΕΑ;
a) Διαχείριση πόρων πληρώματος (CRM).
b) Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας (SMS).
c) Σύστημα Διαχείρισης Κινδύνου.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
28.
ΑΝΘ28. Κατά την εφαρμογή των αρχών της Διαχείρισης Πόρων Πληρώματος (CRM) όσον αφορά τη λειτουργία ενός μικρού ΣμηΕΑ , το CRM θα πρέπει να ενσωματωθεί:
a) Στο τμήμα της πτήσης μόνο.
b) Σε όλες τις φάσεις της λειτουργίας.
c) Στις επικοινωνίες μόνο.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
29.
ΑΝΘ29. Ποιος είναι ο κοινός παράγοντας που συντελεί περισσότερο στο σύνολο των ατυχημάτων;
a) Κατασκευαστικό λάθος.
b) Μηχανική βλάβη.
c) Ανθρώπινο λάθος.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
30.
ΑΝΘ30. Ποια τεχνική θα πρέπει να χρησιμοποιεί ένας χειριστής ΣμηΕΑ για να παρακολουθεί την κυκλοφορία; Ένας χειριστής ΣμηΕΑ θα πρέπει:
a) Να εστιάζει συστηματικά σε διαφορετικά τμήματα του ουρανού για σύντομα χρονικά διαστήματα.
b) Να επικεντρώνεται στη σχετική κίνηση που ανιχνεύει στην περιοχή της
περιφερειακής όρασης.
c) Να «σαρώνει» συνεχώς τον ουρανό από τα δεξιά προς τα αριστερά.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
31.
ΑΝΘ31. Η πιο αποτελεσματική μέθοδος παρακολούθησης άλλων αεροσκαφών για αποφυγή σύγκρουσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι η χρήση:
a) Τακτικής συγκέντρωσης στις θέσεις 3, 9, και 12 του ρολογιού.
b) Μιας σειράς σύντομων, ανά τακτά διαστήματα, κινήσεων των ματιών καλύπτοντας κάθε τομέα 10 μοιρών.
c) Περιφερειακής όρασης με «σάρωση» μικρών τομέων και αξιοποίηση μη-
εστιασμένης προβολής.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
32.
ΑΝΘ32. Οι κινήσεις των ματιών στη διαδικασία ελέγχου αποφυγή σύγκρουσης κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα πρέπει:
a) Να μην υπερβαίνουν τις 10 μοίρες και να εξετάζουν κάθε τομέα για τουλάχιστον 1 δευτερόλεπτο.
b) Να είναι 30 μοίρες και να εξετάζουν κάθε τομέα για τουλάχιστον 3 δευτερόλεπτα.
c) Να χρησιμοποιούν την περιφερειακή όραση με «σάρωση» μικρών τομέων και
αξιοποίηση μη-εστιασμένης προβολής.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
33.
ΑΝΘ33. Ποια είναι η αλήθεια σχετικά με την παρουσία του αλκοόλ στο ανθρώπινο σώμα;
a) Μια μικρή ποσότητα αλκοόλ αυξάνει την οξύτητα της όρασης.
b) Η κατανάλωση ίσης ποσότητας νερού θα προξενήσει τη διάλυση του αλκοόλ και
θα ανακουφίσει τον επερχόμενο πονοκέφαλο.
c) Η ορθή κρίση και η ικανότητα λήψης αποφάσεων μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά ακόμη και από μικρές ποσότητες αλκοόλ.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
34.
ΑΝΘ34. Η αποτελεσματική χρήση όλων των διαθέσιμων πόρων -ανθρώπινων, υλικού και πληροφοριών- πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης, για τη διασφάλιση της επιτυχούς έκβασης της δραστηριότητας, ονομάζεται:
a) Σύστημα Διαχείρισης Κινδύνου.
b) Διαχείριση Πόρων Πληρώματος (CRM).
c) Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας (SMS).
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
35.
ΑΝΘ35. Προσδιορίστε το είδος της επικίνδυνης συμπεριφοράς που επιδεικνύει ένας χειριστής ΣμηΕΑ, όταν ρισκάρει την ασφάλεια προκειμένου να εντυπωσιάσει τους άλλους:
a) Παρορμητικότητα.
b) Υπερβολική αυτοπεποίθηση.
c) Αλαζονεία.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
36.
ΑΝΘ36. Σε ποιους παράγοντες στηρίζεται η διαχείριση κινδύνου, ως μέρος της διαδικασίας λήψης αεροναυτικών αποφάσεων (ADM), για να μειώνονται οι κίνδυνοι που συνδέονται με κάθε πτήση;
a) Εφαρμογή των διαδικασιών διαχείρισης του άγχους και του στοιχείου του
κινδύνου.
b) Η νοητική διαδικασία της ανάλυσης όλων των πληροφοριών κάποιας
συγκεκριμένης κατάστασης και η λήψη μιας έγκαιρης απόφασης για το τι μέτρα
πρέπει να ληφθούν.
c) Επίγνωση της κατάστασης, αναγνώριση του προβλήματος και ευθυκρισία.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
37.
ΑΝΘ37. Γιατί η κόπωση θεωρείται επικίνδυνη για την ασφάλεια των πτήσεων;
a) Ο χειριστής σπεύδει να ολοκληρώσει την πτήση, προκειμένου να ξεκουραστεί μετά.
b) Η κόπωση μπορεί να μην είναι εμφανής σε έναν χειριστή, έως ότου γίνουν σοβαρά λάθη (ένας εξασθενημένος χειριστής είναι ένας επικίνδυνος χειριστής).
c) Ο χειριστής είναι τεμπέλης και βιάζεται για να ξεμπερδεύει γρήγορα.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
38.
ΑΝΘ38. Είστε ένας χειριστής ΣμηΕΑ και συνεργάζεσθε με έναν πάροχο υπηρεσιών ενέργειας. Πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το ΣμηΕΑ σας για να επιθεωρήσετε τις γραμμές μεταφοράς σε μια απομακρυσμένη περιοχή, αρκετές ώρες μακριά από την έδρα σας. Μετά από την άφιξή σας, η κόπωση επηρεάζει τις ικανότητές σας να ολοκληρώσετε την αποστολή στην ώρα της. Η κόπωση μπορεί να αναγνωριστεί:
a) Εύκολα, από έναν έμπειρο χειριστή.
b) Ως ένα στάδιο εξασθένησης.
c) Ως προσπάθεια αντιμετώπισης της στέρησης ύπνου.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
39.
ΑΝΘ39. Τα περισσότερα αεροπορικά ατυχήματα σύγκρουσης αεροσκαφών στον αέρα έχουν αναφερθεί…
a) τις ώρες που επικρατεί ομίχλη.
b) κατά την διάρκεια της ημέρας και με καθαρό ουρανό.
c) την νύχτα όταν υπάρχει περιορισμένη ορατότητα.
d) το α και το γ είναι σωστά.
40.
ΑΝΘ40. Σε περίπτωση που αισθανθούμε δυσφορία κατά τη διάρκεια πτήσης του ΣμηΕΑ :
a) Συνεχίζουμε κανονικά την αποστολή
b) Το αφήνουμε να αιωρείται και ξεκουραζόμαστε
c) Επιστρέφουμε το ΣμηΕΑ για προσγείωση προσεκτικά
d) Τίποτα από τα παραπάνω
41.
Πως επηρεάζεται η απόδοση σε αυξημένη ή μειωμένη εγρήγορση;
a) βελτιώνεται
b) υπάρχει μικρή διαφορά
c) μειώνεται
d) εξαρτάται από το άτομο
42.
ΑΝΘ42. Τα πιο αποτελεσματικά όπλα στην καταπολέμηση του άγχους είναι:
a) σχεδιασμός, εμπειρία και αυτοέλεγχος
b) γνώση, εμπειρία και προνοητικότητα
c) γνώση, εμπειρία και CRM
d) σχεδιασμός, εμπειρία και CRM
43.
ΑΝΘ43. Η έλλειψη εμπειρίας θα επηρεάζει ως εξής τη διαδικασία λήψης αποφάσεων:
a) Θα την επιταχύνει
b) Θα την επιβραδύνει
c) Δεν θα την επηρεάσει
d) Δεν θα την επηρεάσει
44.
ΑΝΘ44. Σφάλματα ικανότητας συμβαίνουν μόνο:
a) σε όσους έχουν ελάχιστη ή καθόλου εμπειρία
b) σε αυτούς που βρίσκονται στη διαδικασία μάθησης
c) σε αυτούς που έχουν μάθει μόνο εν μέρει μία διαδικασία ή ένα σύστημα
d) σε αυτούς με εμπειρία
45.
ΑΝΘ45. Σε περίπτωση που η πτώση ενός ΣμηΕΑ επιφέρει τραυματισμό, τι κάνετε;
a) ζητάτε ιατρική βοήθεια
b) προσφέρετε τις πρώτες βοήθειες
c) συμπληρώνετε την έκθεση συμβάντων για την ΥΠΑ
d) όλα τα παραπάνω
46.
ΑΝΘ46. Σε περίπτωση πτώσης του ΣμηΕΑ που επιφέρει υλικές ζημιές σε τρίτους, τι κάνετε;
a) επικοινωνείτε μαζί τους - φωτογραφίζετε τη ζημιά - συμπληρώνετε την έκθεση συμβάντων της ΥΠΑ
b) ελέγχετε τη βλάβη του ΣμηΕΑ - φωτογραφίζετε τη ζημιά-επικοινωνείτε μαζί τους
c) επικοινωνείτε τηλεφωνικώς με την ΥΠΑ - ελέγχετε την ζημιά του ΣμηΕΑ - φωτογραφίζετε τη ζημιά
d) επικοινωνείτε μαζί τους - καλείτε τον κοντινότερο πύργο ελέγχου - ελέγχετε τη βλάβη του ΣμηΕΑ
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα