This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
7. ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΣμηΕΑ
1.
Τ1. Μπαταρία λιθίου με βλάβη μπορεί να προκαλέσει:
a) Πυρκαγιά (φωτιά) του ΣμηΕΑ.
b) Μετατόπιση του κέντρου βάρους του ΣμηΕΑ
c) Επαυξημένη διάρκεια πτήσης του ΣμηΕΑ.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
2.
Τ2. Κατά την προ-πτήσεως επιθεώρηση του ΣμηΕΑ ανακαλύπτεις μία ρωγμή στο περίβλημα της μπαταρίας. Ποια η ενδεδειγμένη ενέργειά σας;
a) Η απόρριψη της μπαταρίας.
b) Η συνέχιση της χρήσης εφόσον είναι φορτισμένη.
c) Να ακολουθήσετε τις οδηγίες του κατασκευαστή.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λάθος.
3.
Τ3. Η προγραμματισμένη συντήρηση πρέπει να διενεργείται σύμφωνα με:
a) Τις επιχειρησιακές απαιτήσεις.
b) Τις προτεινόμενες εκ του κατασκευαστή διαδικασίες και απαιτήσεις.
c) Με την ισχύουσα νομοθεσία των ΣμηΕΑ.
d) Τις προτεινόμενες εκ του εκμεταλλευόμενου διαδικασίες και απαιτήσεις.
4.
Τ4. Σε ποια πηγή πληροφοριών θα ανατρέξετε κατά προτεραιότητα για τον καθορισμό του είδους/τρόπου συντήρησης του ΣμηΕΑ και των συστημάτων του (παρελκόμενων).
a) Σύμφωνα με την επικρατούσα πρακτική.
b) Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία των ΣμηΕΑ.
c) Σύμφωνα με το εγχειρίδιο του κατασκευαστή.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι λανθασμένες.
5.
Τ5. Κατά την προ-πτήσεως επιθεώρηση ποιος είναι ο υπεύθυνος (για την αξιοπλοΐα του ΣμηΕΑ) για την εκτέλεση ασφαλούς πτήσεως;
a) Ο χειριστής του ΣμηΕΑ.
b) Ο εκμεταλλευόμενος του ΣμηΕΑ.
c) Ο πιστοποιημένος μηχανικός/συντηρητής που διενήργησε την ετήσια επιθεώρηση.
d) Ο ιδιοκτήτης του ΣμηΕΑ.
6.
Τ6. Ο υπεύθυνος για την ασφαλή λειτουργία του ΣμηΕΑ είναι:
a) Ο παρατηρητής του ΣμηΕΑ.
b) Ο χειριστής του ΣμηΕΑ.
c) Ο ιδιοκτήτης του ΣμηΕΑ.
d) Ο εκμεταλλευόμενος του ΣμηΕΑ.
7.
Τ7. Ποια είναι η συχνότητα επιθεώρησης του ΣμηΕΑ (για τον καθορισμό του αξιόπλοου) για την ασφαλή εκτέλεση μιας πτήσης.
a) Ετήσια.
b) Μηνιαία.
c) Εβδομαδιαία.
d) Προ-πτήσεως.
8.
Τ8. Σε ποια περίπτωση πρέπει ο χρήστης ΣμηΕΑ να καθορίσει και να εφαρμόσει εγκεκριμένο πρόγραμμα συντήρησης.
a) Όταν δεν του παρέχεται από τον κατασκευαστή.
b) Όταν στο συγκεκριμένο ΣμηΕΑ δεν απαιτείται πρόγραμμα συντήρησης.
c) Όταν αυτό επιβάλλεται από την ΥΠΑ μετά από ατύχημα.
d) Όταν δεν του παρέχεται από τον εκμεταλλευόμενο του ΣμηΕΑ.
9.
Τ9. Η λειτουργία ενός ΣμηΕΑ επηρεάζεται:
a) Όταν λαμβάνει σήμα ελλιπούς αριθμού δορυφόρων GPS.
b) Από παρεμβολές εκπεμπόμενου σήματος κεραιών κινητής τηλεφωνίας μεγάλης ισχύος.
c) Από το ηλεκτρομαγνητικό πεδίο δικτύων ηλεκτρικού ρεύματος υψηλής τάσης.
d) Όλα τα ανωτέρω είναι σωστά.
10.
Τ10. Κατά την φόρτιση μπαταριών τύπου «Lipo» ιόντων λιθίου, τι προσέχουμε;
a) Τη χρονική διάρκεια του μέγιστου κύκλου φόρτισης.
b) Την σταδιακή άνοδο της θερμοκρασίας των στοιχείων.
c) Τη συνεχή επίβλεψη για να αποφύγουμε την πιθανότητα έκρηξης της μπαταρίας.
d) Όλα τα ανωτέρω είναι σωστά.
11.
T11. Τι σημαίνει η ένδειξη “ Compass calibration” στον επίγειο σταθμό ΣμηΕΑ;
a) Άμεση ανάγκη για βαθμονόμηση της πυξίδας.
b) Είναι ένδειξη βλάβης πυξίδας.
c) Επανεκκίνηση του επίγειου σταθμού.
d) Οι (α) και (γ) είναι σωστές
12.
Τ12. Εάν η μπαταρία ιόντων λιθίου (Lipo) έρθει σε επαφή με νερό, τι μπορεί να συμβεί;
a) Βραχυκύκλωμα της μπαταρίας.
b) Έκρηξη της μπαταρίας.
c) Εκδήλωση πυρκαγιάς.
d) Όλα τα ανωτέρω.
13.
Τ13. Ποια είναι η ενδεδειγμένη ενέργειά σας εάν περάσει ο προβλεπόμενος χρόνος φόρτισης και η μπαταρία ιόντων λιθίου δεν έχει φορτίσει πλήρως;
a) Την χρησιμοποιούμε κανονικά στο ΣμηΕΑ.
b) Την επαναφορτίζουμε.
c) Την θεωρούμε «εκτός προδιαγραφών χρήσης» και την απορρίπτουμε σε εγκεκριμένο σημείο απόρριψης.
d) Κανένα εκ των ανωτέρω.
14.
Τ14. Κατά την φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου παρατηρούμε ότι ένα στοιχείο παραμορφώνεται ή έχει διαρροή. Η ενέργειά σας είναι:
a) Η διακοπή της φόρτισης και η τοποθέτησή του σε ασφαλές σημείο, λόγω κινδύνου ανάφλεξης.
b) Η συνέχιση της φόρτισης.
c) Η αφαίρεση του πλαστικού καλύμματος για διερεύνηση του αιτίου.
d) Κανένα εκ των ανωτέρω
15.
Τ15. Αν ο υγρός ηλεκτρολύτης μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου έρθει σε επαφή με το δέρμα:
a) Ξεπλένουμε την περιοχή με άφθονο νερό και επισκεπτόμαστε τον γιατρό.
b) Δεν χρειάζονται περαιτέρω ιδιαίτερες ενέργειες.
c) Συνεχίζουμε κανονικά την φόρτιση.
d) Κανένα εκ των ανωτέρω.
16.
Τ16. Όταν ένα ΣμηΕΑ υποστεί κάποια επισκευή ή μετατροπή που θα μπορούσε να επηρεάσει την πτητική του ικανότητα ή να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του τότε
a) ιδιοκτήτης, ο εκμεταλλευόμενος ή ο εξουσιοδοτημένος χειριστής μπορεί να πετάξει το ΣμηΕΑ χωρίς να ενημερώσει τον κατασκευαστή.
b) το πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας παύει αυτομάτως να ισχύει και πρέπει να εκδοθεί νέο.
c) εφόσον η επισκευή ή μετατροπή έχει γίνει από εξουσιοδοτημένο μηχανικό, δεν υπάρχει λόγος να πάψει να ισχύει το πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας.
d) θα πρέπει να ενημερωθεί και να συναινέσει εγγράφως ο κατασκευαστής.
17.
Τ17. Η ικανότητα του συστήματος αναγνώρισης και αποφυγής μπορεί να λειτουργεί σε:
a) Δύο επίπεδα (Αναγνώριση και αποφυγή, Αναγνώριση και συμβουλή).
b) Τρία επίπεδα (Αναγνώριση και αποφυγή, Αναγνώριση και συμβουλή, Αναγνώριση και πληροφόρηση).
c) Ένα επίπεδο (Αναγνώριση και πληροφόρηση).
d) Κανένα εκ των ανωτέρω.
18.
Τ18. Σε πόσα επίπεδα τα συστήματα αναγνώρισης και αποφυγής σύγκρουσης αντιμετωπίζουν την εναέρια κυκλοφορία:
a) Σε ένα επίπεδο (Διασφάλιση ασφαλούς διαχωρισμού (RWC - remain well cleared)
b) Σε δύο επίπεδα [Διασφάλιση ασφαλούς διαχωρισμού (RWC - remain well cleared) και Αποφυγή σύγκρουσης (CA - collision avoidance)]
c) Σε ένα επίπεδο Αποφυγή σύγκρουσης (CA - collision avoidance).
d) Κανένα εκ των ανωτέρω.
19.
Τ19. Ποιες είναι οι κατηγορίες BVLOS σταθμών εδάφους:
a) Πέραν της οπτικής επαφής με άμεσο έλεγχο (BVLOS direct control) και πέραν της οπτικής επαφής έλεγχος με αυτόματο πιλότο (BVLOS autopilot control).
b) Πέραν της οπτικής επαφής έλεγχος με αυτόματο πιλότο (BVLOS autopilot control) και πέραν της οπτικής επαφής με έλεγχο σε σημεία διαδρομής (BVLOS waypoint control)
c) Πέραν της οπτικής επαφής με έλεγχο σε σημεία διαδρομής (BVLOS waypoint control) και πέραν της οπτικής επαφής με άμεσο έλεγχο (BVLOS direct control).
d) Πέραν της οπτικής επαφής με άμεσο έλεγχο (BVLOS direct control), πέραν της οπτικής επαφής έλεγχος με αυτόματο πιλότο (BVLOS autopilot control) και πέραν της οπτικής επαφής με έλεγχο σε σημεία διαδρομής (BVLOS waypoint control).
20.
Τ20. Τι πρέπει να εξασφαλίζουν τα χειριστήρια και οι διακόπτες;
a) Συνεχή απεικόνιση βασικών πληροφοριών και πρόσβαση στις δευτερεύουσες πληροφορίες που συμβάλλουν σε λήψη αποφάσεων.
b) Τα δεδομένα που παρέχουν πρέπει να είναι καθαρά και μη-αμφισβητούμενα.
c) Τα χειριστήρια και οι διακόπτες να προστατεύονται από ανεπιθύμητη χρήση.
d) Όλα τα ανωτέρω.
21.
Τ21. Ο έλεγχος των συστημάτων του αεροσκάφους είναι:
a) Υποτυπώδης
b) Ενδεικτικός
c) Παρέχει δυνατότητα ανάδρασης και ανταπόκρισης σε αποδεκτό χρόνο.
d) Μη ανταποκρινόμενος
22.
T22. Ποιές από τις παρακάτω πληροφορίες απεικονίζονται σε σταθμό εδάφους (BVLOS) για πιθανή πρόσκρουση στο έδαφος ή σύγκρουσης στον αέρα;
a) Πληροφορίες τήρησης ελάχιστης απόστασης από τα νέφη για πτήσεις όψεως
b) Πληροφορίες αποφυγής σύγκρουσης
c) Πληροφορίες ασφαλούς απόστασης από οχήματα και αεροσκάφη
d) Όλα τα ανωτέρω
23.
Τ23. Ποιες είναι οι απαιτήσεις απεικόνισης και ελέγχου για σταθμούς πέραν οπτικής επαφής;
a) Πρέπει να είναι εξοπλισμένος με μέσα απεικόνισης και ελέγχου που επιτρέπουν έλεγχο της διαδρομής του μη-επανδρωμένου αεροσκάφους και της εκτέλεσης όλων των προβλεπόμενων ελιγμών.
b) Ο χειριστής με οπτική επαφή μπορεί να διατηρεί τον έλεγχο του συστήματος
c) Οι απαντήσεις α,β,δ είναι σωστές.
d) Πρέπει ο χειριστής να ανακαλύπτει μόνος του τις επικίνδυνες καταστάσεις ή βλάβες του συστήματος.
24.
Τ24. Τι περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον το πρόγραμμα συντήρησης;
a) Εργασίες και χρονικά διαστήματα εκτέλεσης αυτών μόνον για το μη-επανδρωμένο αεροσκάφος
b) Τον τρόπο κατασκευής του μη επανδρωμένου αεροσκάφους
c) Τα (α) και (β)
d) Σύστημα παρακολούθησης κατάστασης, διασφάλισης αξιοπιστίας και διαδικασίες απόκλισης.
25.
Τ25. Τι περιλαμβάνουν κατ’ ελάχιστον τα αρχεία συντήρησης;
a) Συνολικό χρόνο πτήσης του μη-επανδρωμένου αεροσκάφους και χρόνο λειτουργίας εξαρτημάτων με χρονικό όριο ζωής.
b) Τον τρόπο κατασκευής του μη-επανδρωμένου αεροσκάφους
c) Τα (α) και (δ)
d) Χρόνο λειτουργίας από γενική επισκευή για εξαρτήματα με χρονικό όριο ζωής μέχρι την γενική επισκευή.
26.
Τ26. Ποιά φυσικά φαινόμενα μπορούν να επηρεάσουν τα συστήματα ελέγχου (C2 link) και GPS;
a) Ηλιακή έκλειψη
b) Ηφαιστειακή σκόνη
c) Όμβρος
d) Τα β και γ
27.
Τ27. Τι διαδικασία κάνει ο χειριστής για τις επιπτώσεις των φυσικών φαινομένων στις ραδιοσυχνότητες;
a) Επιλέγει σταθμούς εδάφους που είναι ανθεκτικοί στην ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία
b) Μελετά τα μετεωρολογικά τηλεγραφήματα
c) Αποφεύγει πτήσεις σε περιβάλλον με υψηλή ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία όπως πλησίον ραντάρ, κεραιών και καλωδίων υψηλής τάσης.
d) (α) και (γ)
28.
T28. Οφείλει το εκπαιδευτικό κέντρο ΣμηΕΑ να έχει υπεύθυνο Πτυχιούχο Μηχανικό;
a) Ο έλεγχος και η Συντήρηση των ΣμηΕΑ μπορεί να γίνεται από τον Διευθυντή του εκπαιδευτικού κέντρου.
b) Τα ΣμηΕΑ δεν χρειάζονται Συντήρηση.
c) Πρέπει να υπάρχει Υπεύθυνος Πτυχιούχος Μηχανικός για τον έλεγχο την Συντήρηση και την καλή κατάσταση των ΣμηΕΑ.
d) Ο έλεγχος και η Συντήρηση των ΣμηΕΑ μπορεί να γίνεται και από τον Εκπαιδευτή Πτήσεων του Εκπαιδευτικού Κέντρου.
29.
Τ29 Όσο πιο δυνατός είναι ο αέρας, τόσο
a) πιο επικίνδυνη είναι η πτήση του ΣμηΕΑ
b) ελαττώνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας
c) περισσότερο καλός πρέπει να είναι ο χειριστής
d) ευκολότερα μπορεί να χαθεί το ΣμηΕΑ
30.
Τ30. Μετά την πτήση πως μπορούμε να καταλάβουμε αν ένα μοτέρ πιθανόν να παρουσιάζει πρόβλημα;
a) είναι κρύο
b) έχει σκόνη
c) υπερθερμαίνεται
d) δεν μπορούμε να καταλάβουμε
31.
Τ31.Οι μονάδες έλεγχου ταχύτητας μεταφέρουν πληροφορίες από - προς:
a) από το τηλεχειριστήριο προς το ΣμηΕΑ
b) από τον ελεγκτή πτήσης προς τον κινητήρα
c) από τον κινητήρα προς τις έλικες
d) από τον ελεγκτή πτήσης προς το τηλεχειριστήριο
32.
Τ32. Από ποια συστήματα δέχεται πληροφορίες ο ελεγκτής πτήσης;
a) τηλεχειριστήριο - σύστημα εντοπισμού θέσης - αδρανειακή μονάδα μέτρησης
b) τηλεχειριστήριο - ελεγκτής ταχύτητας - σύστημα μεταφοράς δεδομένων
c) μονάδα διαχείρισης ενέργειας - ελεγκτής ταχύτητας - σύστημα εντοπισμού θέσης
d) όλα τα παραπάνω
33.
Τ33. Ποια είναι τα στάδια της διαχείρισης ρίσκου (risk assessment);
a) ανάλυση - εκτίμηση - συζήτηση - δημοσίευση
b) συζήτηση - ανάλυση - εκτίμηση - αναγνώριση
c) δημοσίευση - αναγνώριση - θεραπεία - συζήτηση
d) αναγνώριση - ανάλυση - εκτίμηση - θεραπεία
34.
Τ34. Σε ένα σχέδιο διαχείρισης ρίσκου (risk assessment), διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο ενός ρίσκου ήταν «μη αποδεκτό». Αυτό σημαίνει σε σχέση με τις διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν:
a) το ρίσκο πρέπει να κρατηθεί σε χαμηλό επίπεδο και να γίνει αποδεκτό
b) δεν απαιτούνται διορθωτικές ενέργειες
c) άμεσες ενέργειες μετριασμού του ρίσκου απαιτούνται, ακόμα και διακοπή της επιχειρησιακής δραστηριότητας του ΣμηΕΑ
d) το ρίσκο είναι σημαντικό και πρέπει να σκεφθούμε ορισμένες διορθωτικές ενέργειες
35.
Τ35. Ένας χάρτης που αποτυπώνει τα επίπεδα ρίσκου ενός ΣμηΕΑ:
a) περιλαμβάνει όλες τις διορθωτικές ενέργειες και προληπτικές ενέργειες
b) προσδιορίζει τα υπεύθυνα άτομα για τις ενέργειες και τις ημερομηνίες που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν
c) α και β
d) τίποτε από τα παραπάνω
36.
Τ36. Σε ένα σχέδιο διαχείρισης ρίσκου (risk assessment), διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο ενός ρίσκου ήταν «ανεκτό». Αυτό σημαίνει σε σχέση με τις διορθωτικές ενέργειες που πρέπει να αναληφθούν:
a) το ρίσκο πρέπει να κρατηθεί σε χαμηλό επίπεδο και είναι αποδεκτό
b) β. άμεσες ενέργειες μετριασμού του ρίσκου απαιτούνται
c) διακοπή της επιχειρησιακής δραστηριότητας του ΣμηΕΑ
d) δεν χρειάζεται καμία διορθωτική ενέργεια
37.
Τ37. Ποιος από τους παρακάτω μπορεί να είναι παράγοντας κινδύνου σε ένα σχέδιο διαχείρισης ρίσκου για ένα ΣμηΕΑ;
a) μη σωστή συναρμολόγηση των τμημάτων του ΣμηΕΑ
b) πτήση πέραν των πενήντα (50) μέτρων
c) Τα α και β
d) κανένας από τους παραπάνω
38.
Τ38. Το σχέδιο διαχείρισης ρίσκου υπολογίζει έναν παράγοντα κινδύνου, που βασίζεται:
a) στην σφοδρότητα του μη επιθυμητού αποτελέσματος
b) στην πιθανότητα του μη επιθυμητού αποτελέσματος
c) στην έκθεση στην επικείμενη απειλή
d) σε όλα τα παραπάνω
39.
Τ39. Στο σχέδιο διαχείρισης ρίσκου, οι επιχειρησιακοί κίνδυνοι ασφαλείας ενός ΣμηΕΑ διακρίνονται σε:
a) μη επανδρωμένου αεροσκάφους και σταθμού
b) ενεργούς κινδύνους και κινδύνους υπό λανθάνουσες συνθήκες
c) μικρής και μεγάλης διάρκειας
d) τίποτε από τα παραπάνω
40.
Τ40. Σε ένα σχέδιο διαχείρισης ρίσκου, οι επιχειρησιακοί κίνδυνοι σε λανθάνουσες συνθήκες:
a) εμφανίζονται μόνο όταν ξεπερνιώνται οι άμυνες του συστήματος
b) εμφανίζονται παροδικά
c) εμφανίζονται πάντα
d) τίποτε από τα παραπάνω
41.
Τ41. Στο σχέδιο διαχείρισης κινδύνου, οι μεθοδολογίες αναγνώρισης των κινδύνων ασφαλείας διακρίνονται σε:
a) μεγάλης και μικρής διάρκειας
b) θετικές και αρνητικές
c) Τα α και β
d) αντίδρασης, πρόληψης, πρόβλεψης
42.
Τ42. Ποια είναι η έννοια του ρίσκου στο σχέδιο διαχείρισης ρίσκου (risk)?
a) είναι ταυτόσημη έννοια με τον κίνδυνο (hazard)
b) είναι αντίθετη με την έννοια του κινδύνου (hazard)
c) είναι o αντίκτυπος του κινδύνου (hazard) στο μέλλον
d) Τα β και γ
43.
Τ43. Η σοβαρότητα ενός ρίσκου ασφαλείας (safety risk) σε ένα σχέδιο διαχείρισης ρίσκου κρίνεται ως επικίνδυνη (hazardous) όταν:
a) προκαλεί σοβαρό τραυματισμό σε ανθρώπους
b) προκαλεί σοβαρό τραυματισμό σε ανθρώπους
c) καταστρέφονται εντελώς κτίρια
d) καταστρέφεται εντελώς το ΣμηΕΑ
44.
Τ44. Τι κάνουμε σε περίπτωση που η μπαταρία πιάσει φωτιά;
a) Σβήνουμε τις δευτερεύουσες εστίες φωτιάς
b) Απομακρύνουμε τον κόσμο από το σημείο
c) περιμένουμε μια ώρα μετά το τέλος της φωτιάς πριν πλησιάσουμε το ΣμηΕΑ ή την
μπαταρία
d) όλα τα παραπάνω είναι σωστά
45.
Τ45. Ποιες είναι οι άμεσες ενέργειες στην περίπτωση απώλειας επίγνωσης της θέσης του ΣμηΕΑ;
a) επιδιώκουμε κάθοδο σε ύψος και άμεση προσγείωση
b) τρέχουμε προς την τελευταία γνωστή θέση του ΣμηΕΑ και ελέγχουμε το ύψος από την οθόνη του σταθμού εδάφους.
c) σταματάμε κάθε κίνηση στο τηλεχειριστήριο και επικοινωνούμε με τον πλησιέστερο πύργο ελέγχου
d) σταματάμε κάθε κίνηση στο τηλεχειριστήριο και πατάμε το πλήκτρο RTH
46.
Τ46. Ποια είναι η έννοια του ποσοτικού προσδιορισμού ενός ρίσκου ασφαλείας (safety risk);
a) Η πιθανότητα να συμβεί
b) Η ένταση και έκταση
c) Επιπτώσεις αυτού
d) Όλα τα παραπάνω
47.
Πως μετριάζονται οι επιπτώσεις ενός ρίσκου ασφαλείας (safety risk);
a) Με ενέργειες που θα διασφαλίσουν τη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης του ρίσκου ή
του μετριασμού των επιπτώσεων αυτού
b) Με ακύρωση της πτήσης
c) Με αντικατάσταση του ΣμηΕΑ με άλλο καταλληλότερο
d) Όλα τα παραπάνω
48.
Τ48. Η διάκριση της αναφοράς ενός ρίσκου ασφαλείας (safety risk) σε εσωτερική και εξωτερική αναφορά (ενημέρωση αρχών), τι εξυπηρετεί;
a) Τυπική διαδικασία
b) Την ορθή ενημέρωση των εμπλεκομένων εντός του φορέα για το ρίσκο
c) Την εσωτερική ενημέρωση του φορέα καθώς και την ενημέρωση μιας διαμοιραζόμενης,
με άλλους χειριστές και φορείς, βάσης δεδομένων
d) Όλα τα παραπάνω
49.
Τ49. Στην περίπτωση εκτέλεσης πτήσεων με χρήση πορειοσημείων (waypoints), οι χειριστές θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη και να ελέγχουν τα σχέδια πτήσης τουλάχιστον για τα παρακάτω:
a) Το επίπεδο της μπαταρίας του ΣμηΕΑ σε σχέση με τον συνολικό χρόνο πτήσης
b) Οι τροχιές να ικανοποιούν τις νόμιμες ελάχιστες αποστάσεις
c) Την ταχύτητα ανέμου κατά την απογείωση και προσγείωση
d) Τίποτα από τα παραπάνω.
50.
Τ50. Κατά την πτήση, οι χειριστές θα πρέπει να παρατηρούν τα δεδομένα τηλεμετρίας που σχετίζονται με:
a) Ενεργοποίηση failsafes
b) Παρατήρηση των τροχιών του ΣμηΕΑ ως προς το θεωρητικό σχέδιο πτήσης
c) Τα α και β
d) ούτε το α ούτε το β
51.
Τ51. Οι χειριστές θα πρέπει να σχεδιάζουν προσεκτικά εναλλακτική θέση για την απογείωση και προσγείωση του ΣμηΕΑ σύμφωνα με:
a) την ταχύτητα και διεύθυνση ανέμου
b) τη λογική «second best»
c) τα εγχειρίδια χρήσης του ΣμηΕΑ
d) το υψόμετρο θέσης του χειριστή
52.
Τ52. Κατά την εκτέλεση πτήσεων σε περίπτωση που κάποιο ρίσκο ασφαλείας (safety risk) μεταβληθεί:
a) Ο χειριστής θα συνεχίσει την πτήση όπως είχε σχεδιάσει
b) Ο χειριστής θα διακόψει την πτήση
c) Ο χειριστής θα αξιολογήσει την μεταβολή και θα ενεργήσει σύμφωνα με τον χάρτη αξιολόγησης ρίσκου
d) Ο χειριστής θα ενεργήσει κατά την κρίση του
53.
Τ53. Σε ποια από τις παρακάτω περιπτώσεις θα αναθεωρούσατε την εκτέλεση της πτήσης ως προς το χρόνο της αλλά πιθανότατα δεν θα υπήρχε λόγος ακύρωσης;
a) Φθαρμένος Ρότορας
b) Έντονη νεφοκάλυψη
c) Φθαρμένα πηδάλια
d) Φθαρμένες καλωδιώσεις
54.
Τ54. Σε ποια από τις παρακάτω περιπτώσεις θα ακυρώνατε την εκτέλεση της πτήσης;
a) Υψηλές Θερμοκρασίες
b) Δυσλειτουργία Compass
c) Δυσλειτουργία IMU
d) Όλα τα παραπάνω
55.
Τ55 . Ιεραρχήστε από το σοβαρότερο προς το αμελητέο στις παρακάτω δυσλειτουργίες:
a) CAMERA - GPS - IMU - FPV
b) IMU - GPS - FPV - CAMERA
c) IMU - FPV - CAMERA - GPS
d) όλα είναι εξίσου σημαντικά
56.
Τ56. Σημειώσατε την σωστή απάντηση:
a) Η εμπειρία του χειριστή είναι σημαντικότερη από ένα σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων
b) Ένας λιγότερο έμπειρος χειριστής εκτελεί μόνο πτήσεις VLOS
c) Το σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων έχει υψηλότερη σημαντικότητα από την εμπειρία του χειριστή
d) όλα τα παραπάνω είναι σωστά
57.
Τ57. Πριν τοποθετήσουμε τις μπαταρίες στο ΣμηΕΑ , οι μπαταρίες πρέπει να είναι φορτισμένες:
a) Ομοιόμορφα
b) Ανομοιόμορφα
c) Στο 100%
d) Τα (α) και (γ)
58.
Τ58. Σε περίπτωση μη αυτόματης καταβίβασης του Συστήματος προσγείωσης
a) Το κατεβάζουμε εμείς μέσω κομβίου από το σταθμό εδάφους
b) Δεν το κατεβάζουμε καθόλου
c) Πιάνουμε το ΣμηΕΑ με το χέρι
d) Τίποτα από τα παραπάνω
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα