This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
6. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
1.
ΕΠ1. Tι σημαίνει το αρκτικόλεξο A.T.I.S
a) Air Traffic Information Service.
b) Aerodrome Traffic Information Service.
c) Aircraft Technical Information Service.
d) Automatic Terminal Information Service
2.
ΕΠ2. Κάθε χειριστής γνωρίζει ότι όταν επικοινωνούμε στον ασύρματο ακολουθούμε στην ραδιοτηλεφωνία μια τυποποιημένη φρασεολογία. Γιατί γίνεται αυτό;
a) Με τον τρόπο αυτό μπορεί ο ΕΕΚ (Ελεγκτής Εναέριας Κυκλοφορίας) να καταλάβει εάν όντως μιλάει με αδειοδοτημένο χειριστή ή κάποιον άσχετο με την αεροπορία που βρέθηκε στον ασύρματο.
b) Με τον τρόπο αυτό όσοι ακούν στη συχνότητα και οι επιβάτες στο αεροσκάφος δεν καταλαβαίνουν ακριβώς τι συμβαίνει και δεν πανικοβάλλονται σε περιπτώσεις ανάγκης.
c) Με τον τρόπο αυτό μειώνεται ο κίνδυνος παρανόησης και σύγχυσης και ανταλλάσσονται περισσότερες πληροφορίες σε λιγότερο χρόνο.
d) χρόνο.
δ)
3.
ΕΠ3. Η τυποποιημένη φρασεολογία ραδιοτηλεφωνίας που προβλέπεται από τον ICAO εφαρμόζεται πιστά σε όλες τις περιπτώσεις για τις οποίες έχει προδιαγραφεί. Όταν η τυποποιημένη φρασεολογία δεν εξυπηρετεί το σκοπό μίας επικοινωνίας
a) χρησιμοποιείται το κοντινότερο σχετικό τυποποιημένο φρασεολόγιο.
b) δεν γίνονται αναφορές - επικοινωνίες εκτός των προβλεπόμενων.
c) πρέπει να γίνει επικοινωνία εκτός ασυρμάτου π.χ. με κινητό τηλέφωνο.
d) χρησιμοποιείται καθομιλουμένη γλώσσα.
4.
ΕΠ4. Στην ραδιοτηλεφωνία, σε περίπτωση που το σήμα είναι τόσο διακεκομμένο ή έχει τόσο θόρυβο που δεν καταλαβαίνουμε τίποτα η σωστή απόκριση είναι:
a) Σήμα σας: Ακατάληπτο (UNREADABLE),
b) Σήμα σας: Καταληπτό ορισμένες φορές (READABLE NOW ΑΝD ΤΗΕΝ),
c) Σήμα σας : Καταληπτό με δυσκολία (RADABLE WITH DIFFICULΤΥ).
d) Σήμα σας: Καταληπτό (READABLE).
5.
ΕΠ5. Σε ποια γλώσσα πρέπει να διεξάγονται οι ραδιοτηλεφωνικές αερεπίγειες επικοινωνίες;
a) Στην Ελλάδα (μέσα στο Ελληνικό FIR) αποκλειστικά στα Ελληνικά.
b) Στην Ελλάδα (μέσα στο Ελληνικό FIR) λόγο ΕΕ (Ευρωπαϊκής Ένωσης) αποκλειστικά στα Αγγλικά.
c) Διεξάγονται στη γλώσσα, που κανονικά χρησιμοποιείται από το σταθμό εδάφους ή στην Αγγλική γλώσσα.
d) Διεξάγονται στη γλώσσα που μιλάει και καταλαβαίνει καλύτερα ο χειριστής.
6.
ΕΠ6. Στην ραδιοτηλεφωνία ο συλλαβισμός των λέξεων ονομάτων, συντμήσεων και λέξεων που η προφορά τους μπορεί να προκαλέσει αμφιβολίες, χρησιμοποιείται
a) το γραμμογραφικό αλφάβητο.
b) το Αγγλικό αλφάβητο.
c) το ραδιοτηλεφωνικό αλφάβητο.
d) το Λατινικό αλφάβητο.
7.
ΕΠ7. Το ακρώνυμο FIR τι σημαίνει :
a) Flight Information Region
b) Flight Information Service
c) Flight Information Unit
d) Flight Information Radio
8.
ΕΠ8. Ποια φράση χρησιμοποιεί ο χειριστής σύμφωνα με την τυποποιημένη φρασεολογία όταν λαμβάνει μια εντολή την οποία δεν μπορεί να εκτελέσει;
a) Negative instruction
b) Unable to comply
c) Impossible to make it
d) Disregard
9.
ΕΠ9. Οι ώρες που μνημονεύονται στο σχέδιο πτήσεως που καταθέτουμε στην αρμόδια υπηρεσία είναι συνήθως:
a) σε τοπική ώρα Ελλάδας.
b) στην τοπική ώρα των περιοχών που ενδεχομένως θα διέλθουμε.
c) στην συντονισμένη παγκόσμια ώρα (UTC).
d) Δεν υπάρχει κανόνας, εξαρτάται από την ΤΜΑ στην οποία δραστηριοποιούμαστε.
10.
ΕΠ10. Στην ραδιοτηλεφωνία το STANDBY (ΑΝΑΜΕΙΝΑΤΕ) σημαίνει:
a) Έχει επιλεγεί η θέση STANDBY στον πομπό SSR (Transponder).
b) Αναμείνατε και θα σας καλέσω εγώ.
c) Κρατήστε την παρούσα θέση σας - κάντε ORBIT εάν είναι απαραίτητο.
d) Συνεχίστε στην παρούσα πορεία σας και ακούτε συνεχώς.
11.
ΕΠ11.Ένα από τα ποιο συνηθισμένα λάθη στην ραδιοτηλεφωνία είναι να απαντούν οι πιλότοι με ένα απλό ROGER αντί να κάνουν READBACK. Το ROGER είναι μόνο για πολύ απλές ανταλλαγές μικρής σημασίας που δεν εμπλέκουν διαδικασίες ή θέματα που επηρεάζουν την ασφάλεια πτήσης. Η λέξη ROGER σημαίνει:
a) Αυτό είναι σωστό.
b) Προβείτε (στο μήνυμά σας).
c) Το μήνυμα ελήφθη και έγινε κατανοητό.
d) Έχω λάβει όλη την τελευταία σας μετάδοση.
12.
ΕΠ12.Σε ποια κατηγορία ΣμηΕΑ είναι υποχρεωτική η συσκευή παθητικής ταυτοποίησης;
a) Α1 κατηγορία.
b) Ειδική κατηγορία.
c) Α0 κατηγορία.
d) Α2 κατηγορία.
13.
ΕΠ13. Η ώρα είναι 4:15 μ.μ. Ποιος είναι ο σωστός τρόπος μετάδοσης αυτής της ώρας, αν υπάρχει πιθανότητα σύγχυσης;
a) Τέσσερις και τέταρτο Μ.Μ.
b) Ένα έξι, ένα πέντε.
c) Δεκαέξι δεκαπέντε.
d) Τέσσερις δεκαπέντε το απόγευμα.
14.
ΕΠ14. Ποια από τις ακόλουθες συχνότητες είναι η διεθνής συχνότητα εκτάκτου ανάγκης:
a) 6500 kHz
b) 122,500 MHz.
c) 121,500 MHz.
d) 121,050 MHz.
15.
ΕΠ15. Πως εκφωνείται σύμφωνα με την τυποποιημένη φρασεολογία αριθμός 330;
a) TREE TREE AND ZERO.
b) THREE HUNDRED THIRTY.
c) TREE TREE ZERO.
d) TREE TREE OOU.
16.
ΕΠ16. Πώς θα ζητήσετε επανάληψη του μηνύματος που σας έδωσε Αεροναυτικός Σταθμός;
a) REPEAT YOUR MESSAGE.
b) SAY AGAIN.
c) SAY AGAIN ΤΕΧΤ.
d) REQUEST FULL RΕΡΕΤΙΤΙΟΝ.
17.
ΕΠ17. Σύμφωνα με την κλίμακα καταληπτότητας στις αερεπίγειες επικοινωνίες τι σημαίνει «READING YOU 3»
a) Είσθε ακατάληπτος.
b) Καταληπτός.
c) Καταληπτός αλλά με δυσκολία.
d) Καταληπτός μερικές φορές
18.
ΕΠ18. Ο χειριστής που γνωρίζει καλά τις διαδικασίες ραδιοτηλεφωνίας και θέλει να κάνει μια επικοινωνία ρουτίνας
a) γνωρίζει πως η ευθύνη για την πραγματοποίηση της επαφής εναπόκειται στον ραδιοσταθμό που έχει να μεταδώσει κάποιο μήνυμα.
b) πριν από κάθε εκπομπή ακούει προσεκτικά για να βεβαιωθεί ότι δεν παρενοχλεί εκπομπή σε πρόοδο από άλλους σταθμούς.
c) εάν διαπιστώσει εκπομπή σε πρόοδο περιμένει να τελειώσει ή τουλάχιστον την πρώτη παύση που θα γίνει, αν αυτή πρόκειται να συνεχιστεί και αυτός έχει κάτι πιο επείγον να μεταδώσουμε.
d) Όλα τα παραπάνω είναι σωστά.
19.
ΕΠ19. Είναι δυνατόν χειριστής, σε περίπτωση που υπάρχει "εν εξελίξει" ανταπόκριση κινδύνου σε κάποια συχνότητα, να χρησιμοποιήσει αυτή τη συχνότητα για άσχετη επικοινωνία;
a) Σε καμία περίπτωση.
b) ΝΑΙ. κατόπιν φυσικά αδείας του διευθύνοντος Σταθμού
c) Εξαρτάται.
d) Τίποτα από τα παραπάνω
20.
ΕΠ20. Ο Ενδείκτης Τοπωνυμίας (Location Indicator) είναι;
a) Μια κωδικοποιημένη ομάδα από 10 γράμματα.
b) Η τοπωνυμία του Αεροναυτικού Σταθμού μόνο(8 γράμματα).
c) Κωδικοποιημένη ομάδα από 4 γράμματα, που προσδιορίζει την τοποθεσία σταθερού Αεροναυτικού Σταθμού, π.χ. LGAV(LG=GREECE, Α= ATHENS, V=EL. VENISELOS) για το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
d) Τίποτα από τα παραπάνω
21.
ΕΠ21. Η ευθύνη για την επίτευξη επικοινωνίας ανήκει:
a) Στο σταθμό που έχει μήνυμα για μεταβίβαση.
b) Στον διευθύνοντα τις επικοινωνίες του δικτύου σταθμό.
c) Μόνο στο σταθμό που απευθύνει γενική εκπομπή (Broadcast Transmission).
d) Στο σταθμό που εκπέμπει μήνυμα με τυφλή εκπομπή (Blind Transmission).
22.
ΕΠ22. Η χρήση συχνοτήτων από ΣμηΕΑ για την επικοινωνία μεταξύ του σταθμού ελέγχου και του ΣμηΕΑ πρέπει να είναι σύμφωνη:
a) με τις κατευθυντήριες οδηγίες της ΥΠΑ
b) με τον Κανονισμό Εκπαιδευτικών Κέντρων και αδειοδότησης χειριστών ΣμηΕΑ
c) με τις οδηγίες του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας
d) με τον εκάστοτε Εθνικό Κανονισμό Κατανομής Ζωνών Συχνοτήτων
23.
ΕΠ23. Σε ποιες κατηγορίες ΣμηΕΑ είναι υποχρεωτική η συσκευή ενεργητικής ταυτοποίησης;
a) Ειδική κατηγορία
b) Α2 κατηγορία
c) Πιστοποιημένη κατηγορία
d) α και γ
24.
ΕΠ24. Τι είναι το GPS;
a) παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού γεωγραφικής θέσης, (στίγματος)
b) μηχανισμός για τον τηλεχειρισμό του ΣμηΕΑ
c) οπτική ένδειξη στον στον σταθμό εδάφους
d) σήμα κινδύνου που εκπέμπει το ΣμηΕΑ
25.
ΕΠ25. Ποια είναι τα κύρια μέρη που αποτελούν μια τυπική συσκευή GPS;
a) οθόνη- μικροελεγκτής - κεραία
b) δέκτης - κεραία - μικροελεγκτής
c) κεραία - μικροελεγκτής - μπαταρία
d) μικροελεγκτής - δέκτης - οθόνη
26.
ΕΠ26. Ποιές οι βασικές χρήσεις συχνοτήτων επικοινωνίας ΣμηΕΑ - σταθμού εδάφους;
a) Μεταφορά εικόνας, λήψη χαρτών, τηλεχειρισμός, μεταφορά δεδομένων
b) Μεταφορά δεδομένων, μεταφορά εικόνας, εντοπισμός γεωγραφικής θέσης, πλοήγηση
c) Τηλεχειρισμός, πλοήγηση, μεταφορά δεδομένων, μεταφορά εικόνας
d) Πλοήγηση, μεταφορά δεδομένων, μεταφορά εικόνας, λήψη χαρτών
27.
ΕΠ27. Ο ραδιοεξοπλισμός που χρησιμοποιούμε στο ΣμηΕΑ πρέπει να είναι σύμφωνος
a) με τις σχετικές διατάξεις που δημοσιεύονται από την ΥΠΑ/Δ2
b) με τις εκάστοτε ευρωπαϊκές αποφάσεις και οδηγίες όπως έχουν εναρμονιστεί στην ελληνική νομοθεσία
c) όλα τα παραπάνω είναι σωστά
d) τίποτε από τα παραπάνω δεν είναι σωστό
28.
ΕΠ28. Ποια είναι η πιο γνωστή ραδιοσυχνότητα που χρησιμοποιούμε σήμερα στα πολυκόπτερα;
a) 2.4 GHz
b) 2.4 MHz
c) 2.4 Hz
d) καμία από τις παραπάνω
29.
ΕΠ29. Η κεραία του τηλεχειριστηρίου, ποια κατεύθυνση πρέπει να έχει σε σχέση με το ΣμηΕΑ;
a) Η άκρη της κεραίας να δείχνει το ΣμηΕΑ
b) Η πλευρά της κεραίας να βλέπει το ΣμηΕΑ
c) Η άκρη της κεραίας να δείχνει το έδαφος
d) Η πλευρά της κεραίας να δείχνει το έδαφος
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα