This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
5. ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ
1.
AΔ1. Το ύψος πυκνότητας (density altitude) έχει μια σημαντική (και αναπόφευκτη) επιρροή στην απόδοση όλων των αεροσκαφών και ορίζεται στην βιβλιογραφία ως:
a) Καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις δεν είναι σωστή.
b) Το ύψος πάνω από το έδαφος σε συνθήκες Πρότυπης Ατμόσφαιρας του ICAO.
c) το ύψος πάνω από την μέση στάθμη της θάλασσας σε συνθήκες Πρότυπης Ατμόσφαιρας
του ICAO.
d) το ύψος πιέσεως διορθωμένο για την απόκλιση της θερμοκρασίας από την
θερμοκρασία της Πρότυπης Ατμόσφαιρας του ICAO.
2.
ΑΔ2. Ποιος παράγοντας τείνει να αυξήσει το ύψος πυκνότητας;
a) όλες οι απαντήσεις είναι εντελώς ανακριβείς.
b) Η αύξηση της θερμοκρασίας.
c) Η μείωση της θερμοκρασίας.
d) Η μείωση της σχετικής υγρασίας
3.
ΑΔ3. Είναι αναγκαίο να γνωρίζουμε πώς να υπολογίζουμε το ύψος πυκνότητας (density altitude);
a) Ναι, διότι είναι ένας δείκτης απόδοσης(performance) του αεροσκάφους.
b) Ναι, διότι είναι δείκτης της πυκνότητα του αέρα που μειώνεται με το ύψος.
c) Ναι, διότι πρέπει να έχουμε σωστές ενδείξεις ύψους επάνω από ορεινές
περιοχές.
d) Ναι, διότι πρέπει να μπορέσουμε να υπολογίσουμε το ύψος πίεσης
4.
ΑΔ4. Η "γωνία προσβολής" είναι η γωνία…
a) όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι ανακριβείς.
b) μεταξύ του διαμήκη άξονα του αεροπλάνου και της χορδής της πτέρυγας.
c) μεταξύ της γωνίας ανόδου του αεροσκάφους και του ορίζοντα.
d) μεταξύ της χορδής της πτέρυγας και του σχετικού άνεμου.
5.
ΑΔ5. Ποιος συνδυασμός ατμοσφαιρικών συνθηκών μειώνει περισσότερο τις επιδόσεις του ΣμηΕΑ κατά την απογείωση;
a) υψηλή θερμοκρασία, χαμηλή σχετική υγρασία.
b) όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι εντελώς ανακριβείς.
c) υψηλή θερμοκρασία, υψηλή σχετική υγρασία.
d) χαμηλή θερμοκρασία, χαμηλή σχετική υγρασία.
6.
ΑΔ6. Η γωνία προσβολής στην οποία η πτέρυγα ενός αεροπλάνου πέφτει σε απώλεια στήριξης:
a) αυξάνεται όταν το κέντρο βάρους μετατοπίζεται μπροστά.
b) όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι ανακριβείς.
c) μεταβάλλεται με την αύξηση του βάρους.
d) παραμένει η ίδια ανεξάρτητα από τη μεταβολή του βάρους
7.
ΑΔ7. Τι επίδραση έχει το μεγάλο ύψος πυκνότητας (density altitude) στην αποδοτικότητα της έλικας σε σχέση με το μικρό ύψος πυκνότητας και γιατί;
a) H αποδοτικότητα ελαττώνεται λόγω της αυξημένης δύναμης της έλικας στον αραιότερο αέρα.
b) H αποδοτικότητα αυξάνεται λόγω μικρότερης τριβής στα πτερύγια της έλικας.
c) όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι ανακριβείς
d) Η αποδοτικότητα ελαττώνεται λόγω του ότι η έλικα ασκεί λιγότερη δύναμη σε μεγάλο ύψος πυκνότητας από ότι σε χαμηλό ύψος πυκνότητας.
8.
ΑΔ8. Κατά τη διάρκεια της εισόδου σε απώλεια στήριξης ο αυξημένος συντελεστής φόρτισης (load factor) έχει ως αποτέλεσμα το ΣμηΕΑ να:
a) ελέγχεται δυσκολότερα.
b) όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι ανακριβείς.
c) πέσει σε απώλεια στήριξης έχοντας μεγαλύτερη ταχύτητα αέρος.
d) έχει την τάση να πέσει σε περιδίνηση.
9.
ΑΔ9. Όταν αυξάνεται το συνολικό βάρος του αεροπλάνου, τότε η ταχύτητα προσγείωσης
a) παραμένει αμετάβλητη.
b) μειώνεται.
c) είναι ίση με την ταχύτητα απώλειας στήριξης (stall speed).
d) αυξάνεται.
10.
ΑΔ10. Όταν πετάει η πτέρυγα ενός ΣμηΕΑ(FW) είναι ουσιαστικά το αποτέλεσμα μιας συνδυασμένης δράσης του αέρα στο κάτω επίπεδο μέρος της πτέρυγας (κοιλιά) όπου αέρας διατρέχοντας το προκαλεί μια πίεση και που στο επάνω μέρος του φτερού (στην ράχη) δημιουργείται μια υποπίεση. Σαν αποτέλεσμα γεννιέται μια δύναμη που λέγεται:
a) άντωση (L), η οποία θεωρούμε ότι ασκείται σε ένα σημείο του φτερού που λέγεται κέντρο πιέσεως.
b) οπισθέλκουσα (D), που αντιτίθεται στην κίνηση του ΣμηΕΑ(FW) μέσα στον αέρα.
c) ώση ή έλξη (Τ), που ωθεί το ΣμηΕΑ(FW) να κινηθεί προς τα εμπρός.
d) βάρος (W), που αντιτίθεται στην άντωση (L).
11.
ΑΔ11. Η πτέρυγα ενός ΣμηΕΑ(FW) πετάει κρατώντας ως προς την διεύθυνση της κίνησης μια ορισμένη γωνία η οποία μπορεί να μεταβληθεί από τον χειριστή ανά πάσα στιγμή. Η γωνία αυτή μεταξύ της χορδής της πτέρυγας και του σχετικού άνεμου ονομάζεται:
a) γωνία εκφυγής
b) γωνία προσβολής
c) γωνία άντωσης
d) γωνία οπισθέλκουσας
12.
ΑΔ12. Η πτέρυγα ενός ΣμηΕΑ(FW) πετάει κρατώντας ως προς την διεύθυνση της κίνησης μια ορισμένη γωνία η οποία εάν μεταβληθεί από λάθος του χειριστή πέρα από μια οριακή τιμή (οριακή γωνία προσβολής) τότε
a) η οπισθέλκουσα (D) υπερνικά την άντωση (L) και ενώ το φαινόμενο της υποπίεσης συνεχίζει να υπάρχει, οι μικρο-στρόβιλοι από την κάνω επιφάνεια του φτερού προκαλούν απώλεια στήριξης (Stall).
b) η λαθεμένη αύξηση της γωνίας προσβολής προκαλεί αύξηση της ταχύτητας πτήσεως, με τη σειρά της οδηγεί στην απώλεια στήριξης (Stall).
c) η κανονική ροή του αέρα δεν διαταράσσεται ούτε το φαινόμενο της υποπίεσης παύει αλλά επηρεάζεται η άντωση (L) η απώλεια της οποίας προκαλεί το ΣμηΕΑ να πέσει σε απώλεια στήριξης (Stall).
d) η κανονική ροή του αέρα «ξεκολλά» από την επάνω επιφάνεια του φτερού και δημιουργεί δίνες αέρος και μικρο-στροβίλους. Το φαινόμενο της υποπίεσης ξαφνικά - απότομα παύει να υπάρχει και μαζί του και η άντωση (L). Το ΣμηΕΑ πέφτει σε απώλεια στήριξης (Stall).
13.
ΑΔ13. Πότε οι 4 δυνάμεις βασικές δυνάμεις που επενεργούν σε ένα ΣμηΕΑ(FW) άντωση (L), βάρος (W), ώση ή έλξη (Τ) και οπισθέλκουσα (D) βρίσκονται σε ισορροπία;
a) Κατά τη διάρκεια μη επιταχυνόμενης πτήσης.
b) Όταν το ΣμηΕΑ(FW) επιταχύνει εν πτήσει.
c) Όταν το ΣμηΕΑ(FW) επιταχύνει στο έδαφος με σκοπό την απογείωση.
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστές.
14.
ΑΔ14. Ποια η σχέση των 4 βασικών δυνάμεων επενεργούν σε ένα ΣμηΕΑ(FW) σε ευθεία και οριζόντια πτήση (cruise); Δηλαδή ποια η σχέση της άντωσης (L), της οπισθέλκουσας (D), της ώσης (Τ) και του βάρους (W) όταν πετάμε “cruise”;
a) Η άντωση (L) και το βάρος (W) είναι ίση με την ώση (Τ) και ίση με την οπισθέλκουσα (D).
b) Η άντωση (L), η οπισθέλκουσα (D) και το βάρος (W) είναι ίσα με την ώση (Τ).
c) Η άντωση (L) είναι ίση και αντίθετη με το βάρος (W) και η ώση (Τ) ίση και αντίθετη με την οπισθέλκουσα (D).
d) Οι 4 βασικές δυνάμεις που επενεργούν σε ένα ΣμηΕΑ είναι η άντωση (L), βάρος (W), ώση ή έλξη (Τ) και οπισθέλκουσα (D) είναι ίσες.
15.
ΑΔ15. Οι αρχές της αεροδυναμικής μας διδάσκουν σχετικά με τη πτήση και το μηχανισμό του σχηματισμού της άντωσης (L) ότι:
a) οφείλεται αποκλειστικά στη ροή του αέρα κατά μήκος των πτερυγικών επιφανειών.
b) η ταχύτητα της ροής γύρω από την πτέρυγα επηρεάζεται από την τιμή της γωνίας προσβολής.
c) ο κινητήρας δεν παίζει κανέναν ρόλο στο φαινόμενο της στήριξης στον αέρα.
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
16.
ΑΔ16. Πολλοί θεωρούν το βάρος σαν μια δύναμη αμετάβλητη και σταθερή. Οι χειριστές ΣμηΕΑ γνωρίζουν πως η έννοια του βάρους είναι πολύ πιο σύνθετη όσο αφορά την πτήση. Όταν πετάμε, πότε το πραγματικό βάρος και το σχετικό βάρος του ΣμηΕΑ (FW) συμπίπτουν και ο παράγων φορτίου ισούται με τον αριθμό ένα (1 g);
a) στις στροφές, διότι ο παράγων φορτίου (g) αυξάνει και το πραγματικό βάρος του ΣμηΕΑ ενεργεί ως φυγόκεντρος δύναμη.
b) σε ελιγμούς απότομης ανόδου για τα ΣμηΕΑ.
c) σε ευθεία και οριζόντια πτήση.
d) καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις δεν είναι σωστή.
17.
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις δεν είναι σωστή.
a) την απότομη μετατόπιση της θέσης του κέντρου βάρους και για αυτό κάνουμε τον ονομαζόμενο έλεγχο Βάρους & Ζυγοστάθμισης (Weight&Balance) σε τακτά περιοδικά διαστήματα.
b) την ταχύτητα πτήσης του ΣμηΕΑ και για αυτό υπάρχει μια ταχύτητα που δεν πρέπει να ξεπερασθεί ποτέ (Vne - never exceed).
c) το πόσο απότομα θα εφαρμοστεί η φόρτιση και για αυτό κάνουμε ελεγχόμενους και ποτέ απότομους ελιγμούς/στροφές.
d) την ταχύτητα απώλειας στήριξης αφού όσο πιο κοντά είναι στη ταχύτητα πλεύσης (cruise) τόσο αυξάνει ο κίνδυνος το φαινόμενο της υποπίεσης ξαφνικά - απότομα να πάψει να υπάρχει και μαζί του και η άντωση (L).
18.
ΑΔ18. Κατά την διάρκεια της πτήσης ποιος βασικός χειρισμός αυξάνει το μέγεθος του επιπρόσθετου φορτίου (του σχετικού βάρους) και κατά συνέπεια τον συντελεστή φόρτισης σε ένα ΣμηΕΑ ;
a) Άνοδος
b) Στροφή
c) Απώλεια στηρίξεως
d) Πτήση με μεγάλη ταχύτητα που φτάνει την μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα (Vne - never exceed).
19.
ΑΔ19. Κατά τη διάρκεια της εισόδου σε κατάσταση επιπρόσθετου φορτίου (μεγάλου σχετικού βάρους) όπως όταν το ΣμηΕΑ μπαίνει σε στροφή, ο αυξημένος συντελεστής φόρτισης έχει ως πρώτο αποτέλεσμα.
a) την απώλεια στήριξης.
b) να πέσει σε περιδίνηση.
c) να ελέγχεται δυσκολότερα το ΣμηΕΑ.
d) την πτήση με μεγάλη ταχύτητα που φτάνει την μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα (Vne).
20.
ΑΔ20. Η μονάδα μέτρησης των επιταχύνσεων στην αεροπορία είναι η μονάδα g = 9.81 m / sec2 δηλ. η τιμή της επιτάχυνσης που οφείλεται στη βαρύτητα, στην επιφάνεια της θάλασσας και στις 45° γεωγραφικό πλάτος. Οι χειριστές ΣμηΕΑ σχετικά με την φόρτιση (g) γνωρίζουν πως
a) καταπονεί την δομή του ΣμηΕΑ και πρέπει να αποφεύγεται.
b) με τους απότομους χειρισμούς - όπως μια στροφή με κλίση 60 μοιρών η φόρτιση αυξάνεται επικίνδυνα.
c) ο κάθε κατασκευαστής ΣμηΕΑ στο εγχειρίδιο του ΣμηΕΑ αναφέρει τα επιτρεπτά όρια φόρτισης (g).
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
21.
ΑΔ21. Στην περίπτωση μίας περιδίνησης (σπειροειδής βύθιση) προς τα αριστερά ενός ΣμηΕΑ…
a) και τα δύο φτερά είναι σε απώλεια στήριξης.
b) μόνο το αριστερό φτερό είναι σε απώλεια στήριξης.
c) μόνο το δεξί φτερό είναι σε απώλεια στήριξης.
d) Καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις δεν είναι σωστή.
22.
ΑΔ22. Κέντρο πιέσεων (center of pressure) ονομάζεται
a) το κέντρο βάρους του αεροσκάφους.
b) το σημείο στο οποίο θεωρείται ότι εφαρμόζεται η άντωση.
c) το σημείο στο οποίο συνδέεται η πτέρυγα με την άτρακτο του ΣμηΕΑ(FW).
d) το σημείο στο οποίο συνδέεται το σύστημα προσγείωσης με την άτρακτο.
23.
ΑΔ23. Τι επίδραση έχει η πολύ μεγάλη υγρασία στις επιδόσεις ενός ΣμηΕΑ(FW).
a) βελτιώνει τις επιδόσεις.
b) μειώνει τις επιδόσεις.
c) δεν επηρεάζει τις επιδόσεις.
d) με αποκλειστικά την πληροφορία σχετικά με την υγρασία δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα - χρειαζόμαστε και την θερμοκρασία.
24.
ΑΔ24. Μια απώλεια στηρίξεως συμβαίνει όταν διακόπτεται η ομαλή ροή αέρα πάνω από την πτέρυγα του μη επανδρωμένου αεροπλάνου και η άνωση μειώνεται γρήγορα. Αυτό προκαλείται και όταν η πτέρυγα:
a) ξεπερνά την μέγιστη ταχύτητα
b) ξεπερνά το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο βάρους
c) ξεπερνά την μέγιστη γωνία προσβολής της πτέρυγας
d) είναι σταθερή.
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα