This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ
1.
Μ1. Το βάρος που ασκεί η ατμόσφαιρα στην επιφάνεια της γης, εκφράζεται σε mb (millibars)
ή ισοδύναμα σε hPa (hectoPascal). Η τυπική τιμή της ατμοσφαιρικής πίεσης στην επιφάνεια
της θάλασσας είναι:
a) 1013hPa και μειώνεται με το ύψος.
b) 500hPa και αυξάνεται με το ύψος.
c) 200hPa και μειώνεται με το ύψος.
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
2.
Μ2.Oι επιδόσεις ενός ΣμηΕΑ εξαρτώνται σημαντικά από την πυκνότητα του ατμοσφαιρικού
αέρα που σημαίνει ότι όσο ψηλότερα πετάει ένα ΣμηΕΑ…
a) η μεταβολή της πίεσης δεν έχει επίδραση στη μεταβολή της πυκνότητας άρα δεν
μειώνονται οι επιδόσεις.
b) η μεταβολή της πίεσης έχει επίδραση στη μεταβολή της πυκνότητας, άρα τόσο πιο αραιός
είναι ο αέρας και μειώνονται οι επιδόσεις του.
c) δεν υπάρχει μεταβολή της πίεσης ο αέρας απλά γίνεται πιο αραιός επειδή μειώνεται η
θερμοκρασία
d) Οι επιδόσεις ενός ΣμηΕΑ δεν εξαρτώνται από την πυκνότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.
3.
Μ3. Η ανομοιόμορφη θέρμανση της επιφάνειας της γης λόγω της ανομοιόμορφης κατανομής
(ξηράς και θάλασσας)από τον ήλιο κατά τη διάρκεια της ημέρας έχει σαν άμεση συνέπεια..
a) την αύξηση της υγρασίας του αέρα (δηλαδή περιεκτικότητα σε υδρατμούς) που εκφράζεται
με διάφορους τρόπους. Για τους χειριστές πολύ σημαντικό στοιχείο της υγρασίας είναι το
σημείο Δρόσου (dew point).
b) μεταβολές στην ατμοσφαιρική πίεση, δηλαδή την ύπαρξη περιοχών με χαμηλή ή υψηλή
πίεση που προκαλούν την κίνηση του αέρα (άνεμο).
c) την εξάτμιση του νερού από τους ωκεανούς, τις λίμνες και τις υγρές επιφάνειες στην ξηρά,
γεγονός που προκαλεί τον υδρολογικό κύκλο
d) την ανύψωση του υγρού αέρα στην τροπόσφαιρα όπου ψύχεται, συμπυκνώνονται οι
υδρατμοί και σχηματίζονται τα νέφη.
4.
Μ4. Σημαντική έκφραση της υγρασίας που υπάρχει στην ατμόσφαιρα είναι η ονομαζόμενη
θερμοκρασία δρόσου(dew point) διότι…
a) πρόκειται για την θερμοκρασία στην οποία όταν θερμανθεί ο αέρας ισοβαρικά (με σταθερή
πίεση) γίνεται κορεσμένος με τους υδρατμούς που ήδη περιέχει.
b) εκφράζει την ποσότητα των υδρατμών που υπάρχουν σε συγκεκριμένο όγκο ατμοσφαιρικού
αέρα σε σχέση με τη μέγιστη ποσότητα των υδρατμών που θα μπορούσαν να υπάρχουν
c) όταν είναι γνωστό στους χειριστές η θερμοκρασία του αέρα και το σημείο δρόσου, τότε
μπορούν να εκτιμήσουν ποιοτικά την κατάσταση του αέρα ως προς τον κορεσμό του που
οδηγεί σε πολλές χρήσιμες αεροπορικές εκτιμήσεις.
d) όταν έχουν τη θερμοκρασία του αέρα και το σημείο δρόσου μπορούν να εκτιμήσουν την
ποσότητα των υδρατμών που μπορεί να χάσει από την μάζα του ο ατμοσφαιρικός αέρας,
γεγονός που οδηγεί σε πολλές χρήσιμες αεροπορικές εκτιμήσεις.
5.
Μ5. Η περιεκτικότητα του αέρα σε υδρατμούς είναι πολύ σημαντική για τις πτήσεις – οι δύο
όροι που χρησιμοποιούνται περισσότερο στην αεροπορική μετεωρολογία είναι
a) Η απόλυτη υγρασία (absolute humidity) και η σχετική υγρασία (relative humidity).
b) Η απόλυτη υγρασία (absolute humidity) και το σημείο δρόσου (dew point).
c) Η σχετική υγρασία (relative humidity) και η ειδική υγρασία (specific humidity)
d) Η σχετική υγρασία (relative humidity) και το σημείο δρόσου (dew point).
6.
Μ6. Όταν ελαττώνεται η διαφορά της θερμοκρασίας του αέρα και του σημείου δρόσου (dew
point) έχουμε:
a) πτώση της θερμοκρασίας.
b) μείωση της σχετικής υγρασίας (relative humidity).
c) αύξηση της σχετικής υγρασίας (relative humidity).
d) πρόκληση καταιγίδων.
7.
Μ7. Όσο πιο «υγρός» είναι ο ατμοσφαιρικός αέρας, (δηλαδή όσο περισσότερους υδρατμούς
περιέχει), τόσο πιο αραιός είναι. Οι δύο όροι που χρησιμοποιούνται ευρέως είναι:
a) Η απόλυτη υγρασία (absolute humidity) και η σχετική υγρασία (relative humidity)
b) Η απόλυτη υγρασία (absolute humidity) και το σημείο δρόσου (dew point).
c) Η σχετική υγρασία (relative humidity) και το σημείο δρόσου (dew point).
d) Η σχετική υγρασία (relative humidity) και η ειδική υγρασία (specific humidity).
8.
Μ8. Ένας χειριστής γνωρίζει πως η θερμοκρασία και η πυκνότητα του αέρα μειώνεται με το
ύψος. Ποιό εμπειρικό κανόνα πρέπει να θυμάται όταν σχεδιάζει την πτήση του;
a) Πως η θερμοκρασία ελαττώνεται, κατά μέσο όρο, 2 βαθμούς κελσίου ανά 1.000 πόδια
b) Πως η θερμοκρασία ελαττώνεται 2 βαθμούς κελσίου ανά 2.000 πόδια
c) Πως η θερμοκρασία ελαττώνεται , κατά μέσο όρο, 2 βαθμούς κελσίου ανά 1.000 μέτρα
d) Πως η θερμοκρασία ελαττώνεται 2 βαθμούς κελσίου ανά 2.000 μέτρα
9.
Μ9. Θερμό μέτωπο έχουμε όταν ο αέρας στη ψυχρή πλευρά του μετώπου υποχωρεί δίνοντας
τη θέση του στο θερμότερο αέρα. Στους μετεωρολογικούς χάρτες τα θερμά μέτωπα
απεικονίζονται με …
a) ημικυκλικά σύμβολα.
b) οδοντωτά τριγωνικά σχήματα που δείχνουν προς την κατεύθυνση της κίνησης.
c) εναλλασσόμενα ημικυκλικά και τριγωνικά σύμβολα σε διαφορετικές πλευρές της μετωπικής
γραμμής.
d) εναλλασσόμενα ημικυκλικά και τριγωνικά σύμβολα στην ίδια πλευρά της μετωπικής
γραμμής.
10.
Μ10. Ψυχρό μέτωπο έχουμε όταν ο αέρας στην ψυχρή πλευρά της μετωπικής ζώνης προχωρεί
στην περιοχή όπου πριν ο αέρας που επικρατούσε ήταν πιο θερμός. Στους μετεωρολογικούς
χάρτες τα ψυχρά μέτωπα απεικονίζονται με…
a) ημικυκλικά σύμβολα.
b) οδοντωτά τριγωνικά σχήματα που δείχνουν προς την κατεύθυνση της κίνησης.
c) εναλλασσόμενα ημικυκλικά και τριγωνικά σύμβολα σε διαφορετικές πλευρές της μετωπικής
γραμμής.
d) εναλλασσόμενα ημικυκλικά και τριγωνικά σύμβολα στην ίδια πλευρά της μετωπικής
γραμμής.
11.
Μ11. Η γη θερμαίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας από την ηλιακή ακτινοβολία και τη νύχτα
υπάρχει απώλεια θερμότητας με αποτέλεσμα η επιφάνεια της γης να ψύχεται. Οι χειριστές
γνωρίζουν τον σημαντικότατο ρόλο που παίζει η θερμοκρασία στις πτήσεις και πως…
a) η μέγιστη θερμοκρασία της ημέρας εμφανίζεται περίπου 2-3 ώρες μετά τη μεσουράνηση
του ήλιου και η ελάχιστη θερμοκρασία εμφανίζεται συνήθως λίγο μετά την ανατολή του
ήλιου.
b) η μέγιστη θερμοκρασία της ημέρας εμφανίζεται το μεσημέρι και η ελάχιστη θερμοκρασία
εμφανίζεται συνήθως λίγο πριν (έως και 1 ώρα ) την ανατολή του ήλιου.
c) η μέγιστη θερμοκρασία της ημέρας εμφανίζεται τη στιγμή της μεσουράνησης του ήλιου και
η ελάχιστη θερμοκρασία εμφανίζεται μεταξύ 4ης και 5ης πρωινής πριν την ανατολή του ήλιου
d) καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
12.
Μ12. Χειριστής διαβάζει μετεωρολογικό δελτίο στο οποίο διατυπώνεται η θερμοκρασία του
αέρα και το σημείο δρόσου (dew point). Όταν η θερμοκρασία είναι 8 °C και το σημείο δρόσου
5 °C, αυτό σημαίνει ότι….
a) ο αέρας είναι πολύ κοντά στον κορεσμό.
b) υπάρχει πιθανότητα δημιουργίας ομίχλης,
c) αυξάνεται ο κίνδυνος σχηματισμού πάγου στο καρμπυρατέρ με ότι αυτό συνεπάγεται.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
13.
Μ13. Στην επιστήμη της μετεωρολογίας τα νέφη ταξινομούνται με δύο βασικά κριτήρια:
a) σε κατώτερα (low) και στρωματόμορφα (stratiform).
b) σε κατώτερα (low) και ανώτερα (High).
c) το ύψος στο οποίο βρίσκονται και το σχήμα που έχουν
d) το ύψος στο οποίο βρίσκονται και σε περίπτωση που είναι μελανά και άρα βροχοφόρα με
το συνθετικό nimbo.
14.
Μ14. Στο έδαφος ο χειριστής έχει βάλει στο υψόμετρο το σωστό QNH. Το υψόμετρο αντί για
μηδέν δείχνει 354 πόδια. Γιατί;
a) Προφανώς δεν έχει μπει στη θυρίδα του υψομέτρου το σωστό QNH
b) Όλα τα υψόμετρα είναι μεταλλικά βαρόμετρα τα οποία έχουν σφάλμα υψομετρίας +/- 400
πόδια
c) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
d) Το συγκεκριμένο πεδίο βρίσκεται σε ύψος 354 ποδιών από τη μέση στάθμη θαλάσσης
15.
Μ15. Η ποσότητα των υδρατμών που μπορεί να κρατήσει στη μάζα του ο ατμοσφαιρικός
αέρας εξαρτάται από…
a) το σημείο δρόσου(dew point), και αυτό είναι σημαντικό στην αεροπορία διότι όσο πιο
“υγρός” είναι ο ατμοσφαιρικός αέρας τόσο πιο πυκνός είναι.
b) τη θερμοκρασία του και αυτό είναι σημαντικό στην αεροπορία διότι όσο πιο υγρός είναι ο
ατμοσφαιρικός αέρας τόσο πιο αραιός είναι.
c) τη σταθερότητα του αέρα, και αυτό είναι σημαντικό στην αεροπορία διότι όσο πιο “υγρός”
είναι ο ατμοσφαιρικός αέρας τόσο πιο αραιός είναι.
d) τη λανθάνουσα θερμότητα (latent heat), και αυτό είναι σημαντικό στην αεροπορία, διότι
όσο πιο υγρός είναι ο ατμοσφαιρικός αέρας τόσο πιο πυκνός είναι.
16.
Μ16. Νέφη ονομάζονται το ορατό σύνολο των μικροσκοπικών σταγονιδίων νερού ή
σωματιδίων πάγου, που αιωρούνται στην ατμόσφαιρα. Νέφη, ομίχλη ή δρόσος σχηματίζεται
πάντα όταν
a) υπάρχει συμπύκνωση υδρατμών.
b) υπάρχουν υδρατμοί.
c) η σχετική υγρασία είναι 100%
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
17.
Μ17. Μερικές φορές παρατηρούμε συμπυκνώσεις υδρατμών μικρής κλίμακας πάνω στο
έδαφος όπως η πάχνη. Συνθήκες ευνοϊκές για το σχηματισμό της πάχνης είναι…
a) το παρ εδάφιο τμήμα του ατμοσφαιρικού αέρα να έχει ψυχθεί λόγω νυχτερινής
ακτινοβολίας, θα υπάρχει παρουσία πυρήνων συμπύκνωσης και η θερμοκρασία να μειωθεί
και να φτάσει το σημείο δρόσου.
b) η άπνοια, ο ανέφελος ουρανός, η υψηλή τιμή σχετικής υγρασίας του παρεδάφιου τμήματος
του αέρα και η θερμοκρασία του σημείου δρόσου (dew point) να είναι μικρότερη του μηδενός
c) η άπνοια, ουρανός με νέφη κατακόρυφης ανάπτυξης (κυρίως Cb), η χαμηλή τιμή σχετικής
υγρασίας του παρ εδάφιου τμήματος του αέρα και η θερμοκρασία του σημείου δρόσου (dew
point) να είναι μεγαλύτερη του μηδενός
d) Καμία από τις υπόλοιπες ερωτήσεις δεν είναι σωστή.
18.
Μ18. Δύο όροι που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αεροπορία για να υπολογίσουμε την
περιεκτικότητα του αέρα σε υδρατμούς είναι η σχετική υγρασία (relative humidity) και το
σημείο δρόσου. Σημείο δρόσου (dew point) ονομάζεται…
a) ποσότητα των υδρατμών που υπάρχουν σε συγκεκριμένο όγκο ατμοσφαιρικού αέρα σε
σχέση με τη μέγιστη ποσότητα των υδρατμών που θα μπορούσαν να υπάρχουν και εκφράζεται
σε ποσοστό επί τοις εκατό (%).
b) όταν σε ένα κινούμενο μέτωπο προηγείται θερμή αέρια μάζα και την ακολουθεί ψυχρή.
c) η θερμοκρασία στην οποία όταν ψυχθεί ο αέρας ισοβαρικά (με σταθερή πίεση) γίνεται
κορεσμένος χωρίς να προστεθούν ή αφαιρεθούν υδρατμοί.
d) Καμία από τις υπόλοιπες ερωτήσεις δεν είναι σωστή.
19.
Μ19. Τι προκαλεί η πάχνη στην πτήση;
a) Αλλάζει το αεροδυναμικό σχήμα της αεροτομής και αυξάνει την άντωση.
b) Επιβραδύνει τη ροή του αέρα επάνω από την αεροτομή και αυξάνει την επίδραση των
πηδαλίων.
c) Παραμορφώνει την ομαλή ροή επάνω από τις πτέρυγες και έλικες και έτσι ελαττώνει την
άντωση.
d) Αυξάνεται η απόδοση του κινητήρα καθώς και η άντωση της πτέρυγας και έλικας
αντίστοιχα.
20.
Μ20. Άνεμος ονομάζεται κάθε οριζόντια μετακίνηση μάζας ατμοσφαιρικού αέρα. Ο άνεμος
είναι αποτέλεσμα της διαφοράς πιέσεως από τόπο σε τόπο. Οι χειριστές ενημερώνονται
ενδελεχώς για
a) τη διεύθυνση (direction) δηλαδή το σημείο του ορίζοντα από το οποίο πνέει ο άνεμος που
δίνεται σε μοίρες με τρία ψηφία (π.χ. wind 240°).
b) την ένταση (speed) δηλαδή την ταχύτητα με την οποία κινείται η αέρια μάζα που δίνεται σε
κόμβους (knots) (π.χ. wind 5 knots).
c) το εάν ο άνεμος είναι μεταβλητός (variable) ή ριπαίος (gusty).
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
21.
Μ21. Πριν την απογείωση ο χειριστής ενημερώνεται πως ο άνεμος είναι ριπαίος (gusty) τι
σημαίνει αυτό ακριβώς;
a) σημαίνει πως η διεύθυνση του ανέμου δεν είναι εντελώς σταθερή αλλά μεταβάλλεται
ανάμεσα σε δύο ακραίες τιμές. Ως διεύθυνση του δίνεται η μέση τιμή των δύο ακραίων τιμών
του τελευταίου δεκαλέπτου.
b) σημαίνει πως η ένταση του ανέμου εντός του προηγούμενου δεκαλέπτου στιγμιαία
ξεπέρασε κατά 10 knots (τουλάχιστον) τη μέση τιμή της έντασης του ανέμου, η οποία είναι
μέση τιμή διλέπτου
c) σημαίνει πως η ένταση του ανέμου για δύο λεπτά διπλασιάστηκε από τη μέση τιμή της
έντασης του ανέμου του τελευταίου δεκάλεπτου. Αυτό το ονομάζουμε και λαίλαπα (squall).
d) σημαίνει πως η διεύθυνση του ανέμου είναι σταθερή αλλά μεταβάλλεται η ένταση ανάμεσα
σε δύο ακραίες τιμές.
22.
Μ22. Πριν την απογείωση ο χειριστής ενημερώνεται από έναν μετεωρολογικό χάρτη. Γνωρίζει
πως όσο πιο πυκνές είναι οι ισοβαρείς καμπύλες τόσο πιο μεγάλη είναι η δύναμη
βαροβαθμίδας και άρα
a) τόσο μεταβλητή είναι η διεύθυνση (direction) του ανέμου.
b) τόσο μεγαλύτερη η ένταση (speed) του ανέμου.
c) τόσο πιο μεταβλητός (variable) είναι ο άνεμος.
d) τόσο πιο ριπαίος (gusty) είναι ο άνεμος.
23.
Μ23. Κατά την πορεία καθόδου ενός ΣμηΕΑ για προσγείωση, η ανομοιόμορφη θέρμανση
διαφορετικών επιφανειών μπορεί να προκαλέσει…
a) διατμητικό άνεμο (Wind shear) που επηρεάζει την τελική προσέγγιση.
b) κύμα όρους (mountain wave) που επηρεάζει την τελική προσέγγιση.
c) ανοδικά και καθοδικά ρεύματα που επηρεάζουν την τελική προσέγγιση.
d) αεροδίνες ή δίνες ακροπτερύγιου που επηρεάζουν την τελική προσέγγιση.
24.
Μ24. Τι μετεωρολογικό σήμα είναι το TAF;
a) Πρόκειται για πρόγνωση καιρού αεροδρομίου διάρκειας 9 ωρών και εκδίδεται κάθε 3 ώρες.
b) Πρόκειται για περιγραφή των ισχυόντων καιρικών συνθηκών σε ένα αεροδρόμιο.
c) Πρόκειται για πρόγνωση καιρού αεροδρομίου διάρκειας 3 ωρών και εκδίδεται κάθε 9 ώρες.
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι λάθος.
25.
Μ25. Τι περιλαμβάνει μια πρόγνωση καιρού αεροδρομίου TAF;
a) Το όνομα του αεροδρομίου και τον επιφανειακό άνεμο
b) Την οριζόντια ορατότητα, το ποσοστό νεφοκάλυψης και τη κάθετη απόσταση από το
έδαφος μέχρι τη βάση του νέφους.
c) Τις αναμενόμενες σημαντικές καιρικές αλλαγές.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
26.
Μ26.Ένα METAR, είναι ένα μετεωρολογικό τηλεγράφημα που κοινοποιούν οι μετεωρολογικοί
σταθμοί προς αεροναυτιλόμενους. Οι χειριστές για τα METAR γνωρίζουν πως:
a) περιέχουν στοιχεία παρατήρησης του παρόντα καιρού.
b) περιέχουν μια δίωρη πρόγνωση του καιρού (TREND).
c) εκδίδονται κάθε μισή ώρα.
d) Όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις είναι σωστές.
27.
Μ27. Όταν βαρομετρική πίεση πέφτει
a) είναι πιθανό να έχουμε βελτίωση του καιρού.
b) θα έχουμε σίγουρα βελτίωση του καιρού.
c) είναι πιθανό να έχουμε χειροτέρευση του καιρού.
d) θα έχουμε σίγουρα χειροτέρευση του καιρού.
28.
Μ28. Σε μία περιοχή επικρατεί έντονη αναστροφή θερμοκρασίας εδάφους κατά την διάρκεια
της νύχτας. Ποιο καιρικό φαινόμενο είναι πιο πιθανό να εκδηλωθεί νωρίς το πρωί;
a) Καταιγίδα.
b) Ομίχλη.
c) Όμβρος.
d) Ισχυρή βροχή.
29.
Μ29. To ύψος βάσης νεφών (cloud base) είναι
a) η κατακόρυφη απόσταση της βάσης του νέφους από την μέση στάθμη της θάλασσας.
b) η απόσταση του νέφους από το σημείο παρατήρησης.
c) η κατακόρυφη απόσταση της βάσης του νέφους από το σημείο παρατήρησης
d) η απόσταση από τη βάση του νέφους μέχρι το υψηλότερο σημείο του (ceiling).
30.
Μ30. Τα νέφη στη μετεωρολογία χωρίζονται σε 4 κατηγορίες σύμφωνα με…
a) το εξωτερικό τους σχήμα (κάθετης ή οριζόντιας ανάπτυξης).
b) το ύψος που βρίσκεται η βάση τους (cloud base).
c) την απόσταση από τη βάση του νέφους μέχρι το υψηλότερο σημείο του νέφους (ceiling).
d) την σύνθεση τους.
31.
Μ31. Το μετεωρολογικό δελτίο μας προειδοποιεί πως πλησιάζει θερμό μέτωπο. Τα θερμά
μέτωπα χαρακτηρίζουν τα εξής φαινόμενα:
a) Όμβροι-Καταιγίδες.
b) Συνεχής βροχή.
c) Βροχή-Όμβροι.
d) Ομίχλη-Καταιγίδες.
32.
Μ32. Τι είναι ακριβώς τα METAR ;
a) Ένας διεθνής κώδικας για αναμετάδοση ωριαίων (ή ημίωρων) επιφανειακών
παρατηρήσεων παρόντος καιρού με δίωρη πρόγνωση.
b) Ένας απλός κώδικας που επιτρέπει την εύκολη κατανόηση του παρόντος καιρού σε μια
δεδομένη τοποθεσία.
c) Είναι το λεγόμενο «Μετεωρολογικό Τηλεγράφημα» που γνωρίζουν να ερμηνεύουν άπαντες
οι αδειοδοτημένοι χειριστές πτητικών μέσων
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
33.
Μ33. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGSK 131050Z 04007KT 9000 SCT020
BKN030 OVC080 12/08 Q1021.
a) Ο άνεμος είναι από 131 μοίρες, με μέση ένταση 50 κόμβοι
b) Ο άνεμος είναι από 10 μοίρες, 21 κόμβοι.
c) Ο άνεμος είναι από 40 μοίρες, με μέση ένταση 7 κόμβοι
d) Καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
34.
Μ34. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGSK 131050Z 04007KT 9000 SCT020
BKN030 OVC080 12/08 Q1021.
a) Η ορατότητα είναι 9000 μέτρα και υπάρχουν νέφη Scattered με βάση στα 2000 πόδια,
Broken με βάση στα 3000 πόδια και Overcast με βάση στα 8000 πόδια.
b) Η ορατότητα είναι 900 μέτρα και υπάρχουν νέφη Scattered με βάση στα 2000 μέτρα, Broken
με βάση στα 3000 μέτρα και Overcast με βάση στα 8000 μέτρα.
c) Η ορατότητα είναι 9000 μέτρα και υπάρχουν νέφη Scattered με βάση στα 200 πόδια, Broken
με βάση στα 300 πόδια και Overcast με βάση στα 800 πόδια.
d) Καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
35.
Μ35. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGSK 131050Z 04007KT 9000 SCT020
BKN030 OVC080 12/08 Q1021.
a) Η θερμοκρασία είναι 8 βαθμοί και το σημείο δρόσου 12 βαθμοί Κελσίου.
b) Η θερμοκρασία είναι 12 βαθμοί και το σημείο δρόσου 8 βαθμοί Κελσίου.
c) Η θερμοκρασία είναι 21 βαθμοί και το σημείο δρόσου 10 βαθμοί Κελσίου.
d) Καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
36.
Μ36. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGSK 131050Z 04007KT 9000 SCT020
BKN030 OVC080 12/08 Q1021
a) Έχει εκδοθεί στις 10:21Z.
b) Έχει εκδοθεί στις 13 του μήνα στις 10:50 Ζ.
c) Έχει εκδοθεί στις 4 του μήνα στις 00:07Ζ.
d) Καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
37.
Μ37. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR : LGSK 131050Z 04007KT 9000 SCT020
BKN030 OVC080 12/08 Q1021
a) Έχει εκδοθεί στις 13:10Z.
b) Έχει εκδοθεί στις 12 του μήνα στις 10:50 Ζ.
c) Έχει εκδοθεί στις 4 του μήνα στις 00:07 Ζ.
d) Καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
38.
Μ38. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGAV 251020Z 03026KT CAVOK 30/14
Q1012 NOSIG
a) άνεμος από τις 30°
b) άνεμος μέσης έντασης 26 k t.
c) ορατότητα 2510 έως 2520m.
d) άνεμος από τις 30° , μέσης έντασης 26 kt.
39.
Μ39. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGAV 251020Z 03026KT CAVOK 30/14
Q1012 NOSIG
a) άνεμος προς τις 30°
b) άνεμος μέσης έντασης 30 kt
c) ορατότητα 250 έως 10200 m.
d) δεν υπάρχουν νέφη κάτω από τα 5000 ft.
40.
Μ40. Τι στοιχεία εξάγουμε από το ακόλουθο METAR: LGRX 251020Z 09006KT 070V130 9999
SCT045 14/09 Q1007
a) Η διεύθυνση του ανέμου κυμαίνεται από 70 έως 130 μοίρες
b) Από 07 έως 13 UTC θα υπάρχει νεφοκάλυψη με βάση στα 450 πόδια.
c) Η ένταση του ανέμου είναι μεταβλητή.
d) Προβλέπεται ορατότητα 10000 m.
41.
Μ41. Στο παρακάτω μετεωρολογικό σήμα: LGRX 101520 31010G25 8000 FEW025 BKN140
08/06 1017 NOSIG=
a) Η ορατότητα είναι 8000ft.
b) Η βαρομετρική πίεση είναι 1014 hPa.
c) Άνεμος μέσης έντασης 10 kt, ριπαίος 25 kt.
d) Η νεφοκάλυψη είναι 1 έως 2/8, με βάση στα 14000 f t.
42.
Μ42. Τι μετεωρολογικό σήμα είναι το ακόλουθο: IN ATHINAI FIR EMBD TS OBS IN WEST PART
MOV E-NE INTSF=
a) METAR.
b) TAF.
c) SPECI.
d) SIGMET
43.
Μ43. Πόση είναι η πίεση και η θερμοκρασία στο επίπεδο της θάλασσας σε συνθήκες σταθερής
ατμόσφαιρας (ISA);
a) 15 °C και 1013,2 hPa.
b) 59 °C και 1013,2 millibars.
c) 59 F και 29,92 millibars.
d) 15 °C και 1000,0 millibars.
44.
Μ44. Ποιο από τα παρακάτω είναι πιθανό να το συναντήσουμε κάτω από ένα Cb;
a) Όλα τα κατωτέρω.
b) Ισχυρές αναταράξεις.
c) Διάτμηση ανέμου.
d) Υετό (precipitation).
45.
Μ45. Ποιες συνθήκες έχουν ως αποτέλεσμα το σχηματισμό πάχνης;
a) Η θερμοκρασία της επιφάνειας στην οποία συμπυκνώνονται οι υδρατμοί να είναι κάτω από
το σημείο πήξης.
b) Η θερμοκρασία της επιφάνειας στην οποία πέφτουν τα σταγονίδια να είναι κάτω από το
σημείο δρόσου του περιβάλλοντος αέρα.
c) Η θερμοκρασία του περιβάλλοντα αέρα είναι κάτω από το σημείο πήξης.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
46.
Μ46. Τι ελαττώνει τη σταθερότητα μίας αέριας μάζας;
a) Η κάτωθεν θέρμανση.
b) Η άνωθεν ψύξη.
c) Η ελάττωση των υδρατμών.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
47.
Μ47. Το “Nimbus” στην ονομασία των νεφών τι χαρακτηρίζει;
a) ένα νέφος με κατακόρυφη ανάπτυξη.
b) ένα νέφος βροχής.
c) ένα νέφος με χαλάζι
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
48.
Μ48. Σε ποια ύψη δημιουργείται ο διατμητικός άνεμος ( wind shear);
a) Μ48. Σε ποια ύψη δημιουργείται ο διατμητικός άνεμος ( wind shear);
b) σε χαμηλά ύψη.
c) σε όλα τα ύψη και όλες τις διευθύνσεις.
d) καμία από τις ανωτέρω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
49.
Μ49. Ποιες συνθήκες είναι απαραίτητες για τη δημιουργία καταιγίδας;
a) Υψηλή υγρασία και κατακόρυφη αστάθεια.
b) Υψηλή υγρασία, υψηλή θερμοκρασία και σωρειτόμορφα νέφη.
c) Ανοδικές δυνάμεις, υγρός αέρας και εκτενής νεφοκάλυψη.
d) Ανοδικές κινήσεις και στρατόμορφα νέφη.
50.
Μ50. Σε ποιο στάδιο της καταιγίδας τα φαινόμενα έχουν τη μεγίστη ένταση;
a) στο στάδιο ωρίμανσης.
b) στο στάδιο ανάπτυξης.
c) στο στάδιο διάλυσης
d) στα στάδια ανάπτυξης και διάλυσης
51.
Μ51. Σε μία καταιγίδα ποιο στάδιο χαρακτηρίζεται κυρίως από καθοδικά;
a) το στάδιο ανάπτυξης.
b) το στάδιο διάλυσης.
c) το στάδιο ωρίμανσης.
d) τα στάδια ανάπτυξης και διάλυσης
52.
Μ52. Ύψος βάσης ενός νέφους είναι:
a) Η κατακόρυφη απόσταση της βάσης του νέφους από την μέση στάθμη της θάλασσας.
b) Η απόσταση του νέφους από το σημείο παρατήρησης.
c) Η κατακόρυφη απόσταση της βάσης του νέφους από το σημείο παρατήρησης.
d) Η απόσταση του νέφους από τη Μέση Στάθμη Θάλασσας
53.
Μ53. Αναστροφή της θερμοκρασίας κοντά στο έδαφος ευνοεί:
a) Ομίχλη και χαμηλή ορατότητα.
b) Βροχή.
c) Ισχυρούς ανέμους.
d) Αστραπές.
54.
Μ54. Ο άνεμος καθώς ανεβαίνουμε από το έδαφος μέχρι τη μέση του στρώματος τριβής:
a) Αντιστρέφει και εξασθενεί.
b) Στρέφει και εξασθενεί.
c) Αντιστρέφει και ενισχύεται.
d) Στρέφει και ενισχύεται.
55.
Μ55. Το σημείο δρόσου είναι η θερμοκρασία:
a) Στην οποία η σχετική υγρασία είναι τουλάχιστον 80%.
b) Στην οποία όταν φτάνει ο ατμοσφαιρικός αέρας με ψύξη έχουν συμπυκνωθεί όλοι οι
υδρατμοί που περιείχε.
c) Στην οποία η σχετική υγρασία είναι μεγαλύτερη του 90%.
d) Στην οποία όταν φτάνει ο ατμοσφαιρικός αέρας με ψύξη γίνεται κορεσμένος, χωρίς
μεταβολή της πίεσης και χωρίς να προστεθούν ή αφαιρεθούν υδρατμοί.
56.
Μ56. LGAV 121420Z 35025G35KT 3000 +TSRA BKN010 SCT015CB BKN020TCU 04/Μ01
Q1010 WS LDG RWY21 TEMPO TSRA Με βάση το παραπάνω ΜΕΤΑR να χαρακτηριστούν ως
‘ΣΩΣΤΗ’ ή ‘ΛΑΘΟΣ’ οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση Ι: «Ο άνεμος πνέει προς τις 350°».
Πρόταση ΙΙ: «Επικρατεί καταιγίδα με ισχυρή βροχή».
a) Μόνο η (Ι) σωστή.
b) Μόνο η (ΙΙ) σωστή.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος
57.
Μ57. Ποιες οι ιδανικές συνθήκες για εμφάνιση ομίχλης ακτινοβολίας;
a) Νύχτα.
b) Όχι νέφη, ασθενείς άνεμοι και υψηλή υγρασία.
c) Το (α) και το (β).
d) Το (α),το (β) και υψηλή θερμοκρασία.
58.
Μ58. Στην κεντρική περιοχή βαρομετρικού χαμηλού παρατηρούνται:
a) Καθοδικές κινήσεις του αέρα.
b) Ανοδικές κινήσεις του αέρα
c) Άλλοτε το (α) και άλλοτε το (β).
d) Ανοδικές την θερμή εποχή του έτους και καθοδικές την ψυχρή.
59.
Μ59. Αναστροφή θερμοκρασίας σε ένα στρώμα αέρος:
a) Ελαττώνει την ατμοσφαιρική πίεση στο έδαφος.
b) Διευκολύνει τις ανοδικές κινήσεις εντός αυτού.
c) Προκαλεί όμβρους και καταιγίδες
d) Καταπνίγει τις ανοδικές κινήσεις εντός αυτού.
60.
Μ60. Από το παρακάτω σήμα «LGAV 251020Z 03026KT CAVOK 30/14 Q1012 NOSIG»
προκύπτει:
a) Άνεμος από τις 30˚.
b) Άνεμος μέσης έντασης 26 kt.
c) Ορατότητα 2510 έως 3260m.
d) Τα (α) και (β).
61.
Μ61. Να χαρακτηριστούν ως ‘ΣΩΣΤΗ’ ή ‘ΛΑΘΟΣ’ οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση Ι: «Ο όρος +TSRA σημαίνει καταιγίδα με ισχυρή βροχή».
Πρόταση ΙΙ: «Εάν ακουστεί βροντή σε έναν τόπο, ο παρατηρητής καταγράφει καταιγίδα, χωρίς
να είναι απαραίτητο να βρέξει».
a) Μόνο η (Ι) σωστή.
b) Μόνο η (ΙΙ) σωστή.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
62.
Μ62. Να χαρακτηριστούν ως ‘ΣΩΣΤΗ’ ή ‘ΛΑΘΟΣ’ οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση Ι: «Η διάτμηση ανέμου (wind shear) αποτελεί γενεσιουργό αίτιο αναταράξεων».
Πρόταση ΙΙ: «Αύξηση της υγρασίας συμβάλλει στην ελάττωση της πυκνότητας του αέρα».
a) Μόνο η (Ι) σωστή.
b) Μόνο η (ΙΙ) σωστή.
c) Και οι δύο σωστές
d) Και οι δύο λάθος.
63.
Μ63. EGPH 050500Z 0506/0606 23017G30KT 9999 BKN020
TEMPO 0506/0512 5000 RA BKN012
BECMG 0515/0518 27020G30KT
TEMPO 0600/0606 8000 –SHRA
Nα χαρακτηριστούν ως ‘ΣΩΣΤΗ’ ή ‘ΛΑΘΟΣ’ οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση Ι: «Το παραπάνω σήμα είναι METAR».
Πρόταση ΙΙ: «Στο παραπάνω σήμα διατυπώνεται ότι, σήμερα, από 06:00 έως 12:00, παροδικά,
θα βρέχει»
a) Μόνο η (Ι) σωστή.
b) Μόνο η (ΙΙ) σωστή.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
64.
Μ64. EGPH 050500Z 0506/0606 23017G30KT 9999 BKN020
TEMPO 0506/0512 5000 RA BKN012
BECMG 0515/0518 27020G30KT
TEMPO 0600/0606 8000 –SHRA
Nα χαρακτηριστούν ως ‘ΣΩΣΤΗ’ ή ‘ΛΑΘΟΣ’ οι παρακάτω προτάσεις.
Πρόταση Ι: «Στο παραπάνω σήμα διατυπώνεται ότι από 06:00 έως 12:00, παροδικά, η
νεφοκάλυψη θα είναι 3 ή 4/8 με βάση στα 120 m».
Πρόταση ΙΙ: «Στο παραπάνω σήμα διατυπώνεται ότι, σήμερα, από 15:00 έως 18:00 ο άνεμος
καθίσταται ριπαίος με ριπές 30 kt».
a) Μόνο η (Ι) σωστή.
b) Μόνο η (ΙΙ) σωστή.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
65.
M65. Σε χάρτη επιφανείας χαράζουμε ___________ καμπύλες και όπου είναι ποιο κοντά η μία
στην άλλη ο άνεμος είναι _____________ . (συμπληρώστε κατάλληλα τα κενά)
a) ισοϋψείς, ασθενέστερος.
b) ισοϋψείς , ισχυρότερος.
c) ισοβαρείς , ασθενέστερος.
d) ισοβαρείς ,ισχυρότερος.
66.
Μ66. «Επικρατούσες συνθήκες CAVOK». Τι σημαίνει και τι συμπεράσματα προκύπτουν από
αυτό;
a) Είναι το Αγγλικό ακρώνυμο: CEILING and VISIBILITY OK και διαβάζεται CAV-O-K
b) Δεν υπάρχουν σύννεφα κάτω από 5.000 πόδια άνωθεν αεροδρομίου (ή το Ελάχιστο Ύψος
Τομέα, αν αυτό είναι μεγαλύτερο) και η ορατότητα είναι τουλάχιστον 10 km.
c) Δεν υπάρχουν σύννεφα Σωρειτομελανίες (Cumulonimbus Cb) ή άλλος σημαντικός καιρός.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα