This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
Νομοθεσία πολιτικής αεροπορίας – Νομοθεσία ΣμηΕΑ.
1.
N1. Οι προϋποθέσεις για απόκτηση Άδειας χειριστή Ειδικής και Πιστοποιημένης κατηγορίας ΣμηΕΑ είναι.
a) Ηλικία άνω των 18 ετών, καλή γνώση αγγλικών και επιτυχή πρακτική εξέταση.
b) Ηλικία άνω των 16 ετών, Πιστοποιητικό Υγείας και Επιτυχή Πρακτική Εξέταση.
c) Ηλικία άνω των 18 ετών, επίπεδο θεωρητικών γνώσεων σε θέματα Πολιτικής Αεροπορίας, καλή γνώση αγγλικών, πιστοποιητικό υγείας και επιτυχή πρακτική εξέταση.
d) Ηλικία άνω των 18 ετών, πιστοποιητικό υγείας, καλή γνώση αγγλικών και επιτυχή πρακτική εξέταση.
2.
N2. Απαιτείται άδεια Χειριστή ΣμηΕΑ για τους χειριστές ΣμηΕΑ:
a) Πιστοποιημένης Κατηγορίας.
b) Ανοικτής Κατηγορίας, σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης.
c) Ειδικής Κατηγορίας
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
3.
N3. Ο εκμεταλλευόμενος/ιδιοκτήτης/χειριστής του ΣμηΕΑ:
a) τηρεί τις ισχύουσες διατάξεις των νόμων για την προστασία προσωπικών δεδομένων.
b) τηρεί ασφαλείς αποστάσεις από αεροσκάφη πάσης μορφής, πρόσωπα και κινητά/ ακίνητα αντικείμενα.
c) έχει την ευθύνη αποφυγής σύγκρουσης στον αέρα με άλλα αεροσκάφη πάσης μορφής ή με εμπόδια.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
4.
N4. Ποιες είναι οι κύριες κατηγορίες ΣμηΕΑ?
a) Στην κατηγορία ΣμηΕΑ περιλαμβάνονται τα Τηλεχειριζόμενα, καθώς και τα αυτόνομα αεροσκάφη.
b) Ειδική, Ανοικτή και κατηγορία Οπτικής Επαφής.
c) Ειδική, Ανοικτή και Περιορισμένη κατηγορία.
d) Ανοικτή, Ειδική και Πιστοποιημένη κατηγορία.
5.
N5. Για ποια κατηγορία ΣμηΕΑ απαιτείται η εξασφάλιση άδειας «πτητικής λειτουργίας» (Operation Authorization) από την ΥΠΑ?
a) Πιστοποιημένη Κατηγορία.
b) Ειδική και Ανοικτή Κατηγορία.
c) Ειδική Κατηγορία.
d) Ανοικτή Κατηγορία.
6.
N6. Για ποιες κατηγορίες ΣμηΕΑ απαιτείται ασφαλιστική κάλυψη;
a) Ανοικτή Κατηγορία, σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης.
b) Ειδική Κατηγορία
c) Πιστοποιημένη Κατηγορία.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
7.
N7. Πρέπει να υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη, αστικής ευθύνης έναντι τρίτων σε ένα ΣμηΕΑ ανοιχτής κατηγορίας Α1;
a) Όχι δεν απαιτείται για κατηγορία Α1.
b) Η ασφάλιση είναι υποχρεωτική για όλες τις κατηγορίες ΣμηΕΑ.
c) Δεν είναι υποχρεωτικό, μόνο αν το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης.
d) Πρέπει να υπάρχει ασφάλιση αν το ΣμηΕΑ λειτουργεί για επαγγελματική χρήση.
8.
N8. Στην ανοικτή κατηγορία ΣμηΕΑ (UAS Open Category)
a) Η μέγιστη μάζα κατά την απογείωση (ΜΤΟΜ) είναι μεγαλύτερη των 25 κιλών.
b) H πτήση διεξάγεται σε απόσταση μικρότερη από 400μ. από τον χειριστή του ΣμηΕΑ.
c) Ο χειριστής (remote pilot) έχει απευθείας οπτική επαφή με το ΣμηΕΑ.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
9.
N9. Η άδεια χειριστή ΣμηΕΑ ισχύει για....
a) Τρία (3) έτη και για ανανέωση ο χειριστής πρέπει να έχει συμπληρώσει 10 ώρες πτήσης τα τελευταία τρία(3) χρόνια.
b) Δύο (2) έτη.
c) Δύο (2) έτη και για ανανέωση ο χειριστής πρέπει να έχει συμπληρώσει 10 ώρες πτήσης τα τελευταία δύο(2) χρόνια
d) Ένα (1) έτος.
10.
N10. Η διεξαγωγή των Πτήσεων ΣμηΕΑ με λειτουργία σε απόσταση Οπτικής Επαφής ή με λειτουργία σε απόσταση με επέκταση Οπτικής Επαφής...
a) Θα διενεργείται στα χρονικά όρια από την Ανατολή έως και τη Δύση του ηλίου.
b) Δεν υπάρχουν χρονικά όρια για τις πτήσεις των ανωτέρω ΣμηΕΑ.
c) Τα χρονικά όρια λειτουργίας των ανωτέρω ΣμηΕΑ ορίζονται μόνο στην ειδική Άδεια που χορηγείται από την ΥΠΑ.
d) Μπορεί να ξεκινά μισή ώρα πριν την ανατολή του ηλίου και να σταματά μισή ώρα μετά από την δύση του ηλίου.
11.
N11. Για την εξασφάλιση άδειας «πτητικής λειτουργίας» (Operation Authorization) από την ΥΠΑ/Δ2 ο εκμεταλλευόμενος το(τα) ΣμηΕΑ οφείλει να παρουσιάσει προς έγκριση:
a) Εγχειρίδιο πτητικής λειτουργίας (operations manual):
b) Ασφαλιστήριο συμβόλαιο για την κάλυψη κινδύνων.
c) Σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας (risk assessment) .
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
12.
N12. Οι εκμεταλλευόμενοι/ιδιοκτήτες/χειριστές των ΣμηΕΑ των οποίων η πτήση διεξάγεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 μ. από τον χειριστή απαιτείται....
a) Να έχει εκδοθεί Πιστοποιητικό Νηολογίου και Πιστοποιητικό Συντήρησης.
b) Δεν υπάρχει περιορισμός για πτήση έως τα 400 μ.
c) Nα υποβάλουν αίτηση εγγραφής στο ειδικό Μητρώο η το Νηολόγιο της ΥΠΑ.
d) Nα έχει εκδοθεί Πιστοποιητικό Πλοϊμότητας και Άδεια Επικοινωνίας (Radio Licence) από την ΥΠΑ.
13.
Ν13. Στην περίπτωση που κατά την εκτέλεση των δραστηριοτήτων ΣμηΕΑ πραγματοποιείται επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα...
a) Η ΥΠΑ, εφόσον ενημερωθεί σχετικά, γνωστοποιεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ζητήματα που ανακύπτουν σχετικά με την προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από την χρήση των ΣμηΕΑ.
b) πρέπει αυτή να είναι σύμφωνη με την ισχύουσα σχετική νομοθεσία.
c) Κυρώσεις επιβάλλονται στους παραβάτες σύμφωνα με τις διατάξεις του N. 2472/1997 περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
14.
N14. Το μεγαλύτερο επιτρεπόμενο ύψος πτήσης των ΣμηΕΑ της «ανοικτής» κατηγορίας είναι...
a) τα 400 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους (AGL) ή της μέσης στάθμης της θάλασσας (MSL).
b) τα 500 πόδια (FT) από την επιφάνεια του εδάφους (AGL) ή της μέσης στάθμης της θάλασσας (MSL).
c) τα 400 πόδια (FT) από την επιφάνεια του εδάφους (AGL) ή της μέσης στάθμης της θάλασσας (MSL).
d) τα 500 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους (AGL) ή της μέσης στάθμης της θάλασσας (MSL).
15.
N15. Σε περίπτωση εμπορικής χρήσης (εμπορικής εκμετάλλευσης) του ΣμηΕΑ της «ειδικής» κατηγορίας απαιτούνται επιπρόσθετα τα εξής
a) Εγγραφή του ΣμηΕΑ σε ειδικό Μητρώο.
b) Καταχώρηση του εκμεταλλευόμενου και του Χειριστή του ΣμηΕΑ σε ειδικό Μητρώο που τηρείται στην ΥΠΑ
c) Εξασφάλιση ειδικής άδειας (έγκρισης) από την ΥΠΑ/Δ1 με καταβολή του αντίστοιχου οικονομικού παράβολου.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
16.
Ν16. Το ειδικό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας (πτητικής ικανότητας) συστημάτων μη-επανδρωμένων αεροσκαφών της «πιστοποιημένης» κατηγορίας έχει ισχύ για...
a) 3 έτη και ανανεώνεται για την ίδια περίοδο μετά από αίτηση του εκμεταλλευόμενου.
b) Το Ειδικό Πιστοποιητικό Αξιοπλοΐας παραμένει σε ισχύ εφόσον δεν έχουν πραγματοποιηθεί αλλαγές ή τροποποιήσεις σε αυτό.
c) 3 έτη και παραμένει σε ισχύ εφόσον δεν έχει ανασταλεί ή ανακληθεί.
d) 5 έτη.
17.
N17. Ο Εκμεταλλευόμενος/Ιδιοκτήτης/Χειριστής ΣμηΕΑ κάθε κατηγορίας/υποκατηγορίας σε περίπτωση χρήσης για επαγγελματικούς σκοπούς οφείλει να ασφαλίζει το ΣμηΕΑ..
a) έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 1.000.000 και για σωματικές βλάβες έως 150.000 ευρώ.
b) Δεν απαιτείται ασφάλεια.
c) έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 150.000 και για σωματικές βλάβες έως 1.000.000 ευρώ.
d) έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 500.000 και για σωματικές βλάβες έως 1.000.000 ευρώ.
18.
N18. Ο εκμεταλλευόμενος/ιδιοκτήτης/χειριστής του ΣμηΕΑ:
a) έχει την αστική ευθύνη για τις τυχόν ζημίες που προκαλούνται κατά την εκτέλεση των πτήσεων των ΣμηΕΑ.
b) είναι υπεύθυνος για την ταυτοποίηση του ΣμηΕΑ με ένθετη πινακίδα ή ανεξίτηλη γραφή, με τον αριθμό καταγραφής στο μητρώο της ΥΠΑ.
c) είναι υπεύθυνος για τον συνυπολογισμό των καιρικών συνθηκών σε σχέση με τις τεχνικές δυνατότητες του ΣμηΕΑ.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
19.
N19. Για την εμπορική εκμετάλλευση μη επανδρωμένου αεροσκάφους οποιασδήποτε κατηγορίας απαιτείται ....
a) ειδική άδεια της ΥΠΑ, η οποία έχει ισχύ 2 έτη.
b) ειδική άδεια της ΥΠΑ, η οποία έχει δωδεκάμηνη ισχύ και ανανεώνεται ύστερα από επανέλεγχο καθώς και ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
c) Η άδεια της ΥΠΑ για την εμπορική εκμετάλλευση μη επανδρωμένου αεροσκάφους έχει ισχύ 4 έτη και ανανεώνεται ύστερα από επανέλεγχο.
d) ειδική άδεια της ΥΠΑ, η οποία έχει ισχύ 3 έτη και ανανεώνεται ύστερα από επανέλεγχο και πληρωμή νέου παράβολου.
20.
Ν20. Για την άδεια χειριστών ΣμηΕΑ (UAS Pilot A) σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαιτείται πτητική εκπαίδευση διάρκειας;
a) 2 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
b) 5 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
c) 3 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
d) 18 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
21.
Ν21. Το φυσικό πρόσωπο ή ο φορέας στον οποίο ανήκει ΣμηΕΑ της πιστοποιημένης κατηγορίας υποχρεούται μεταξύ άλλων
a) να τηρεί ενημερωμένο μητρώο πτήσεων πτήσεως του ΣμηΕΑ
b) να τηρεί σε ισχύ την ασφάλεια και να έχει διαθέσιμο το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
c) να έχει το νηολόγιο και το πιστοποιητικό πλοϊμότητας διαθέσιμα.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
22.
Ν22. Για την άδεια χειριστών ΣμηΕΑ (UAS Pilot B) με τον ισχύοντα κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαιτείται πτητική εκπαίδευση διάρκειας;
a) 3 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
b) 8 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
c) 12 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
d) 7 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
23.
Ν23. Οποιαδήποτε παράβαση του κανονισμού των ΣμηΕΑ, των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, των κανόνων επικοινωνίας, νόμων, κανονισμών και οδηγιών πρέπει να αναφέρονται στην ΥΠΑ άμεσα. Για τους παραβάτες χειριστές ΣμηΕΑ μπορούν να επιβληθούν κατόπιν σχετικής διαδικασίας:
a) Προσωρινή αναστολή ισχύος της άδειας χειριστή ΣμηΕΑ.
b) Οριστική αφαίρεση άδειας χειριστή ΣμηΕΑ.
c) Το πρόστιμο της παρ. 1 του άρθρου 153 του Κώδικα Αεροπορικού Δικαίου όπως ισχύει.
d) Όλα τα ανωτέρω είναι σωστά.
24.
Ν24. Για όλες τις άδειες χειριστών ΣμηΕΑ σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) οι υποψήφιοι χειριστές θα πρέπει να παρακολουθήσουν:
a) θεωρητική εκπαίδευση
b) διήμερο σεμινάριο
c) πρόγραμμα της ΥΠΑ
d) σωστά α και γ
25.
Ν25. Τα αποτελέσματα των θεωρητικών εξετάσεων ΣμηΕΑ παραμένουν σε ισχύ:
a) ένα (1) έτος από την έκδοσή τους
b) δύο (2) έτη από την έκδοσή τους
c) τρία (3) έτη από την έκδοσή τους
d) τέσσερα (4) έτη από την έκδοσή τους
26.
Ν26. Για την άδεια χειριστών ΣμηEΑ (UAS Pilot D) με τον ισχύοντα κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαιτείται πτητική εκπαίδευση διάρκειας;
a) 18 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
b) 17 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
c) 12 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
d) 20 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
27.
Ν27. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό των ΣμηΕΑ ένας χειριστής που έχει υποπέσει σε κάποια παράβαση κανονισμού και κανόνων εναέριας κυκλοφορίας
a) δεν έχει δικαίωμα να διατυπώσει τις απόψεις του για το παράπτωμα που του αποδίδεται διότι αυτό ανήκει στην αποκλειστική δικαιοδοσία των εισαγγελικών αρχών.
b) έχει το δικαίωμα να διατυπώσει τις απόψεις του εγγράφως για το παράπτωμα που του αποδίδεται, εντός εύλογης προθεσμίας που ορίζεται στο έγγραφο κλήσης σε απολογία που θα του αποσταλεί.
c) έχει το δικαίωμα να διατυπώσει τις απόψεις του εγγράφως για το παράπτωμα που του αποδίδεται άνευ χρονικής προθεσμίας.
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστή.
28.
Ν28. Ένας χειριστής ΣμηεΑ από παράλειψη δεν ανανέωσε το ασφαλιστήριο συμβόλαιο το οποίο έληξε και κάνει μια πτήση. Ποιος έχει τη νομική ευθύνη στην περίπτωση αυτή;
a) Η ασφάλιση είναι αποκλειστική υποχρέωση του εκμεταλλευόμενου (ιδιοκτήτη) και όποιος παραβαίνει την υποχρέωση ελάχιστης ασφάλισης που επιβάλλει ο κανονισμός τιμωρείται με φυλάκιση έως έξι μήνες και χρηματική ποινή.
b) Η πτήση με ασφάλιση είναι αποκλειστική υποχρέωση του χειριστή διότι πρέπει να ελέγχει ο ίδιος ότι τα έγγραφα του ΣμηεΑ είναι εντάξει πριν την πτήση και τιμωρείται με φυλάκιση έως έξι μήνες και χρηματική ποινή.
c) Η πτήση με ασφάλιση εν ισχύ είναι υποχρέωση του εκμεταλλευόμενου (ιδιοκτήτη) αλλά και του εκάστοτε χειριστή. Όποιος παραβαίνει την υποχρέωση ελάχιστης ασφάλισης που επιβάλλει ο κανονισμός τιμωρείται με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
d) Την νομική ευθύνη φέρει η ασφαλιστική εταιρία.
29.
Ν29. Ποια είναι τα ελάχιστα έγγραφα που πρέπει να έχει ένας χειριστής ΣμηεΑ πιστοποιημένης κατηγορίας εν ισχύ πριν οποιαδήποτε πτήση;
a) Πιστοποιητικό Πτητικής Ικανότητας
b) Πιστοποιητικό Νηολόγησης
c) Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
30.
Ν30. Τι είδους αεροπορικού πιστοποιητικού υγείας απαιτείται για να μπορεί να επιχειρήσει κάποιος χειριστής ΣμηεΑ Ειδικής ή Πιστοποιημένης κατηγορίας;
a) Με πιστοποιητικό υγείας κατηγορίας 3 που εκδίδεται από ειδικά εξουσιοδοτημένους αεροπορικούς ιατρούς (aeromedical examiners) ή από κέντρα αεροπορικής ιατρικής εξουσιοδοτημένα από την ΥΠΑ.
b) Με το ενιαίο πιστοποιητικό υγείας που αναγνωρίζει το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων(ίδιο με αυτό που εκδίδεται για την απόκτηση άδειας οδήγησης Ι.Χ.).
c) Με πιστοποιητικό υγείας κατηγορίας 2 που εκδίδεται από εξουσιοδοτημένους από την ΥΠΑ αεροπορικούς ιατρούς (aeromedical examiners).
d) Οι χειριστές ΣμηεΑ μπορούν να πετούν μόνο με βεβαίωση-πιστοποιητικό ιατρού ειδικότητας νευρολόγου-ψυχιάτρου ή παθολόγου από δημόσιο νοσοκομείο.
31.
Ν31. Ποιο είναι το εγχειρίδιο του ΙCAO (International Civil Aviation Organization) που πραγματεύεται τους Κανόνες Εναερίου Κυκλοφορίας;
a) ΑΝΝΕΧ 1
b) ΑΝΝΕΧ 2
c) ANNEX 3
d) ΑΝΝΕΧ 4
32.
Ν32. Για την άδεια χειριστών ΣμηΕΑ (UAS Pilot C) με τον ισχύοντα κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) απαιτείται πτητική εκπαίδευση διάρκειας;
a) 3 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
b) 7 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
c) 14 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
d) 12 ωρών κατ΄ελάχιστον, και πρακτική εξέταση.
33.
Ν33. Με νομική ευθύνη του ιδιοκτήτη και του χειριστή, το ΣμηΕΑ επαγγελματικής χρήσης δεν επιτρέπεται να ίπταται χωρίς
a) να διαθέτει κάποια ελάχιστη ασφάλιση αποδεκτή από τον ιδιοκτήτη και τον χειριστή.
b) να διαθέτει κάποια ελάχιστη ασφάλιση αποδεκτή από το φορέα διαχείρισης του πεδίου.
c) να διαθέτει ασφάλιση για ζημίες έναντι τρίτων και ειδικότερα έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 150.000 και για σωματικές βλάβες έως 1.000.000.
d) να διαθέτει κάποια (οποιαδήποτε) ελάχιστη ασφάλιση.
34.
Ν34. Ένας χειριστής ΣμηΕΑ με άδεια που έχει άδεια από αλλοδαπή ΥΠΑ, επιθυμεί να καταθέσει την άδεια του στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) με σκοπό την αναγνώριση και έκδοση αντίστοιχης Ελληνικής. Τι προβλέπει για την περίπτωση αυτή ο κανονισμός;
a) Πρέπει να γίνει κατ’ ελάχιστο σε αδειοδοτημένη σχολή πρακτική εκπαίδευση τουλάχιστον 25 ωρών.
b) Άδειες χειριστών ΣμηΕΑ από χώρες μέλη του ΙCAO αναγνωρίζονται για την απόκτηση άδειας ΣμηΕΑ, εφόσον βεβαιωθεί ότι έχουν εκδοθεί με κριτήρια ανάλογα του παρόντος Κανονισμού.
c) Πρέπει να κάνει 7 ώρες πτήση με εκπαιδευτή, και πτήση εξέτασης.
d) Πρέπει να περάσει μόνο τις θεωρητικές εξετάσεις.
35.
Ν35. Ο ICAO έχει εισαγάγει ένα συγκεκριμένο σύστημα 4 γραμμάτων παγκοσμίως για όλα τα αεροδρόμια. Βάσει του κανόνα τι σημαίνουν το 3ο και 4ο γράμμα;
a) Την ευρύτερη περιοχή στην οποία ανήκει το αεροδρόμιο.
b) Είναι γράμματα από το τοπωνύμιο της περιοχής που βρίσκεται το αεροδρόμιο, με ελάχιστες εξαιρέσεις.
c) Το αρχικό γράμμα της ονομασίας του Κράτους που βρίσκεται το αεροδρόμιο.
d) Εάν το αεροδρόμιο είναι Διεθνές, Εθνικό, Ιδιωτικό, Στρατιωτικό.
36.
Ν36. Το πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού πλαισίου πτήσεων ΣμηΕΑ (ΦΕΚ/Β/3152/30-9-2016) καλύπτει, εκτός από τα ΣμηΕΑ και :
a) τα αερόστατα
b) τα αερομοντέλα
c) τα κρατικά ΣμηΕΑ
d) τίποτε από τα παραπάνω
37.
Ν37. Η Α1 κατηγορία ΣμηΕΑ έχει μέγιστη μάζα απογείωσης του αεροσκάφους:
a) από ένα κιλό (≥1 kg) έως τα τέσσερα κιλά (<4 Κg)
b) από τέσσερα κιλά (≥4kg) μέχρι εικοσιπέντε (<25kg)
c) μικρότερη του ενός (1) κιλού
d) τίποτε από τα παραπάνω
38.
Ν38. Υπάρχει κατηγορία ΣμηΕΑ που η πτητική λειτουργία της έχει απαιτήσεις ίδιες με εκείνες των επανδρωμένων αεροσκαφών;
a) ναι η ειδική κατηγορία
b) ναι η ειδική και η πιστοποιημένη κατηγορία
c) ναι η πιστοποιημένη
d) όχι δεν υπάρχει
39.
Ν39. Ποια από τα παρακάτω κριτήρια λαμβάνονται υπόψη στην κατηγοριοποίηση των ΣμηΕΑ;
a) αν ο ιδιοκτήτης είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο
b) το είδος της χρήσης
c) οι περιοχές που ίπταται
d) τα β και γ
40.
Ν40. Η ανοικτή κατηγορία ΣμηΕΑ έχει ανώτερο περιορισμό μέγιστης μάζας απογείωσης τα:
a) 4 κιλά
b) 25 κιλά
c) 8 κιλά
d) 2 κιλά
41.
Ν41. Τα μίνι Συστήματα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (Α0 κατηγορία) έχουν μέγιστη μάζα απογείωσης του αεροσκάφους:
a) μικρότερη του ενός (1) κιλού
b) μεγαλύτερη του ενός (1) κιλού
c) ίση με πεντακόσια (500) γραμμάρια
d) μεγαλύτερη των δύο (2) κιλών
42.
Ν42. Τα ΣμηΕΑ που εντάσσονται στην ειδική κατηγορία απαιτείται να έχουν:
a) πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας
b) πιστοποιητικό νηολόγησης
c) άδεια πτητικής λειτουργίας
d) όλα τα παραπάνω
43.
Ν43. Μπορεί κάποιος να λάβει επαγγελματική άδεια στην κατηγορία Α0 (μίνι ΣμηΕΑ);
a) ναι.
b) όχι.
c) ναι αρκεί να πετά μέχρι 50 μ.
d) όλες οι απαντήσει είναι ανακριβείς.
44.
Ν44. Σχέδιο αξιολόγησης κινδύνων ασφαλείας (risk assessment) υποχρεούται να υποβάλει ο εκμεταλλευόμενος:
a) της ανοικτής κατηγορίας
b) της Α2 κατηγορίας
c) της ειδικής κατηγορίας
d) καμία κατηγορία από τις παραπάνω
45.
Ν45. Το ΣμηΕΑ της πιστοποιημένης κατηγορίας εγγράφεται
a) στο ειδικό μητρώο της ΥΠΑ
b) στο νηολόγιο της ΥΠΑ
c) στα α και β
d) μόνο στο σχέδιο πτήσης
46.
Ν46. Πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας (CofA) πρέπει να έχουν:
a) τα ΣμηΕΑ ειδικής κατηγορίας
b) οι ιδιοκατασκευές και τα ΣμηΕΑ πιστοποιημένης κατηγορίας
c) μόνο τα ΣμηΕΑ της πιστοποιημένης κατηγορίας
d) τα ΣμηΕΑ Α2 κατηγορίας
47.
Ν47. Επιχειρώ με ένα ΣμηΕΑ ανοικτής κατηγορίας Α1. Πρέπει να έχω ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων;
a) ναι. Η ασφάλιση είναι υποχρεωτική για όλες τις κατηγορίες ΣμηΕΑ
b) όχι δεν απαιτείται
c) ναι αν είναι για επαγγελματική χρήση
d) μόνο αν το ζητήσει η ΥΠΑ
48.
Ν48. Σύστημα διαχείριση ασφαλείας (SMS) υποβάλει ο εκμεταλλευόμενος της πιστοποιημένης κατηγορίας για να λάβει:
a) πιστοποιητικό νηολόγησης
b) πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας
c) πιστοποιητικό εκμεταλλευόμενου ΣμηΕΑ (ROC)
d) άδεια εμπορικής εκμετάλλευσης
49.
Ν49. Απαραίτητη προϋπόθεση για να αποκτήσει το ΣμηΕΑ στοιχεία νηολογίου αποτελεί η πιστοποίηση
a) όλου του συστήματος του ΣμηΕΑ
b) του αεροσκάφους
c) του σταθμού εντολών και ελέγχου
d) του σταθμού εδάφους
50.
Ν50. Το Πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας (CofA) έχει ισχύ:
a) δύο (2) ετών
b) τριών (3) ετών
c) τεσσάρων (4) ετών
d) απεριόριστη
51.
Ν51. Ειδική άδεια πτήσης (Flight Permit) δίνεται στον εκμεταλλευόμενο ΣμηΕΑ όταν:
a) γίνεται αεραθλητική εκδήλωση
b) για να κάνει ο υποψήφιος χειριστής πρακτική εξέταση (skill test)
c) πρέπει να γίνει απόδειξη των λειτουργικών και πτητικών χαρακτηριστικών του ΣμηΕΑ
d) σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης
52.
Ν52. Ο χειριστής της ειδικής και πιστοποιημένης κατηγορίας πρέπει να έχει:
a) Certificate of Proficiency in English
b) First certificate in English
c) βεβαίωση ICAO English proficiency standard level 4 ή παραπάνω
d) άριστη γνώση αγγλικών
53.
Ν53. Για να μπορέσει κάποιος να χειρισθεί ένα ΣμηΕΑ ειδικής κατηγορίας με μέγιστη μάζα απογείωσης εικοσιπέντε (25) κιλά, πρέπει:
a) να έχει άδεια UAS pilot C
b) να έχει περατώσει πιστοποιημένο από την ΥΠΑ εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει εκπονήσει ο εκμεταλλευόμενος του συγκεκριμένου ΣμηΕΑ
c) να έχει άδεια UAS pilot D
d) α και β
54.
N54. O κάτοχος άδειας UAS pilot C για να μπορέσει να κάνει επέκταση και να αποκτήσει άδεια UAS pilot B (ΣμηΕΑ λιγότερων κιλών) πρέπει:
a) εφόσον είναι κατηγορία με λιγότερα κιλά μπορεί να την χειρίζεται χωρίς επέκταση
b) να παρακολουθήσει την προβλεπόμενη πρακτική εκπαίδευση της κατηγορίας Β
c) να περάσει μια πρακτική εξέταση (skill test) με ΣμηΕΑ ανάλογων κιλών(UAS pilot B)
d) να παρακολουθήσει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.
55.
Ν55. Ο κάτοχος πτυχίου χειριστή ιδιωτικών αεροσκαφών (PPL) σε ισχύ που θέλει να αποκτήσει άδεια χειριστή ΣμηΕΑ πρέπει:
a) να καταθέσει τα δικαιολογητικά του στην ΥΠΑ/Δ2 και θα αποκτήσει την άδεια χειριστή ΣμηΕΑ
b) να περατώσει το πρακτικό πρόγραμμα και την πρακτική εξέταση (skill test) της κατηγορίας της άδειας ΣμηΕΑ που αιτείται
c) να περάσει θεωρητικές εξετάσεις
d) να περάσει μια πρακτική εξέταση με ΣμηΕΑ της κατηγορίας των κιλών που αιτείται
56.
Ν56. O κάτοχος άδειας UAS pilot A για να μπορέσει να κάνει επέκταση και να αποκτήσει άδεια UAS pilot C (ΣμηΕΑ περισσότερων κιλών) πρέπει:
a) να κάνει πρακτική εκπαίδευση τεσσάρων (4) ωρών πτήσης στην κατηγορία που αιτείται
b) να παρακολουθήσει την προβλεπόμενη πρακτική εκπαίδευση της κατηγορίας C
c) να περάσει μια πρακτική εξέταση (skill test) με ΣμηΕΑ ανάλογων κιλών(UAS pilot C)
d) Σωστά τα α και γ
57.
Ν57. Το ποσοστό πρακτικής εμπειρίας που μπορεί να αποκτηθεί σε συνθετικό εκπαιδευτικό μέσο (εξομοιωτή) από έναν υποψήφιο χειριστή ΣμηΕΑ:
a) μπορεί να φθάσει το 100% του συνολικού απαιτούμενου χρόνου
b) δεν πρέπει να υπερβαίνει το 70% του συνολικού απαιτούμενου χρόνου
c) δεν πρέπει να υπερβαίνει το 50% του συνολικού απαιτούμενου χρόνου
d) δεν μπορεί να καταγραφεί ως ποσοστό πρακτικής εμπειρίας
58.
Ν58. Χειριστής ΣμηΕΑ, που έληξε η τριετής ισχύς της άδειάς του, προσκομίζει αντίγραφο του βιβλίου πτήσεων που δεν έχει τον προβλεπόμενο αριθμό ωρών πτήσεως βεβαιωμένο από εκμεταλλευόμενο. Τι κάνει για να ανανεώσει την άδειά του;
a) βεβαιώνει και υπογράφει ο ίδιος τις ώρες πτήσεως ως χειριστής και εκμεταλλευόμενος
b) κάνει πρακτική εξέταση (skill test) σε εξουσιοδοτημένο από ΥΠΑ εξεταστή
c) πετά με παράταση της άδειάς του μέχρι να συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό ωρών πτήσης
d) δεν μπορεί να ανανεώσει την άδειά του
59.
Ν59. Για να γίνει κάποιος εκπαιδευτής πτήσεων ΣμηΕΑ πρέπει να έχει τουλάχιστο:
a) εκατό (100) ώρες πτήσεως
b) ενενήντα (90) ώρες πτήσεως
c) ογδόντα (80) ώρες πτήσεως
d) εβδομήντα (70) ώρες πτήσεως
60.
Ν60. Ο εξεταστής πτήσεων ΣμηΕΑ πρέπει να:
a) είναι έμπειρος χειριστής ΣμηΕΑ
b) είναι χειριστής επανδρωμένων αεροσκαφών
c) είναι εκπαιδευτής πτήσεων ΣμηΕΑ
d) δεν απαιτείται τίποτε από τα παραπάνω
61.
Ν61. Εκπαιδευτικό κέντρο ΣμηΕΑ μπορεί να λειτουργήσει κάποιος εκμεταλλευόμενος ΣμηΕΑ
a) παρέχοντας το πρόγραμμα θεωρητικής εκπαίδευσης μέσω e-learning
b) παρέχοντας μόνο πρακτική εκπαίδευση
c) προαιρετικά παρέχει θεωρητική εκπαίδευση
d) κανένα από τα παραπάνω
62.
Ν62. Η ΥΠΑ/Δ2 μπορεί να κάνει ελέγχους σε Εκπαιδευτικά Κέντρα ΣμηΕΑ:
a) όταν χορηγείται η αρχική άδεια λειτουργίας
b) όταν ανανεώνεται η άδεια λειτουργίας
c) απροειδοποίητα
d) όλα τα παραπάνω
63.
Ν63. Τι είναι η EASA ;
a) Παγκόσμιος Οργανισμός για την ασφάλεια των ΣμηΕΑ
b) Παγκόσμιος Οργανισμός για την ασφάλεια της αεροπορίας
c) Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την ασφάλεια της αεροπορίας
d) Ελληνικός Οργανισμός για την ασφάλεια της αεροπορίας
64.
Ν64. Δηλώνουμε ένα ατύχημα με ΣμηΕΑ στο πληροφοριακό σύστημα της ΥΠΑ:
a) όταν υπάρχουν ζημιές
b) όταν υπάρχουν θύματα
c) πάντα
d) ποτέ.
65.
Ν65. Όταν κλαπεί ένα ΣμηΕΑ, πρέπει να:
a) το δηλώσουμε στην ΕΔΑΑΠ
b) το δηλώσουμε στο πληροφοριακό σύστημα της ΥΠΑ
c) καλέσουμε την ασφαλιστική εταιρεία
d) μην αναφέρουμε αμέσως το γεγονός.
66.
Ν66. Σε περίπτωση πτήσης ΣμηΕΑ πάνω από συγκεντρώσεις ατόμων :
a) Πρέπει να υπάρχει επιπλέον παρατηρητής.
b) Δεν είναι απαραίτητο να έχω την ικανότητα για πτήση πάνω από συγκεντρώσεις ατόμων.
c) Δεν είναι απαραίτητη σε περίπτωση που είμαι προσεκτικός.
d) Είναι απαραίτητη η απόκτηση Ικανότητας για πτήση πάνω από συγκεντρώσεις ατόμων.
67.
Ν67. Είναι απαραίτητη η ειδική άδεια από την ΥΠΑ σε περίπτωση:
a) Πτήσης πάνω από τα 400 ft.
b) Χρήσης προσωρινά αποκλειστικής περιοχής
c) Σε περιοχές περιβαλλοντολογικής προστασίας
d) Όλα τα παραπάνω
68.
Ν68. Ποιο είναι το χρονικό διάστημα που απαιτεί ο νόμος να ενημερωθεί η ΥΠΑ (μέσω της ενημέρωσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής που υποστηρίζει τον Κανονισμό για τα ΣμηΕΑ) για κάποιο ατύχημα με ΣμηΕΑ (σοβαρό τραυματισμό/ θάνατο);
a) Άμεσα πρέπει να ενημερώσει χωρίς να αμελήσει ο χειριστής, ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε άλλος λάβει γνώση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος.
b) Μέσα σε 24 ώρες πρέπει να ενημερώσει χωρίς να αμελήσει ο χειριστής, ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε άλλος λάβει γνώση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος.
c) Μέσα σε 78 ώρες πρέπει να ενημερώσει χωρίς να αμελήσει ο χειριστής, ο ιδιοκτήτης ή οποιοσδήποτε άλλος λάβει γνώση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος.
d) Η νομοθεσία απαιτεί να ενημερωθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) μετά από κάποιο αεροπορικό ατύχημα (σοβαρό τραυματισμό / θάνατο) το αργότερο μια εβδομάδα μετά το ατύχημα.
69.
Ν69. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) είναι βάσει νόμου
a) Υπηρεσία υπαγόμενη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
b) Ελεγκτική Υπηρεσία υπαγόμενη στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
c) Ανεξάρτητη Αρχή εποπτευομένη από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
d) Ανεξάρτητη Αρχή εποπτευομένη από τον ICAO.
70.
Ν70. Ένα ΣμηΕΑ ιδιοκατασκευής έχει εμπλακεί σε ένα συμβάν/ατύχημα άνευ τραυματισμού ή θανάτου, δηλ. με υλικές ζημιές. Το ΣμηΕΑ αποστέλλεται στον κατασκευαστή και επισκευάζεται πλήρως. Μπορεί μόλις το παραλάβει ο ιδιοκτήτης/χειριστής να εκτελέσει πτήση άνευ άλλης ενέργειας;
a) Ναι, εφόσον η επισκευή έγινε από τον κατασκευαστή και έχει επανέλθει στην πρότερη κατάσταση.
b) Ναι, με ευθύνη του χειριστή και εφόσον έχει πριν διενεργήσει αναλυτικό προ-πτήσεως έλεγχο.
c) Όχι, διότι το πιστοποιητικό πτητικής ικανότητας παύει αυτόματα να ισχύει εάν το ΣμηΕΑ εμπλακεί σε ατύχημα.
d) Όχι, διότι το πιστοποιητικό νηολόγησης παύει αυτόματα να ισχύει εάν το ΣμηΕΑ εμπλακεί σε ατύχημα.
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα