This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
1.
KEK1.Tα Συστήματα μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών(ΣμηΕΑ) επιτρέπεται να ίπτανται:
a) Με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια (FT) επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας
(AGL,MSL).
b) Εντός Προσωρινών Αποκλειστικών Περιοχών (Temporary Segregated Areas TSA) για πτήσεις
ΣμηΕΑ.
c) )Σε καθορισμένα ίχνη και ύψη που προσδιορίζονται με ειδικές άδειες των Υπηρεσιών
Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
2.
ΚΕK2. Παρέχεται υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας - ΕΕΚ (Air Traffic Control-ATC) στις
πτήσεις ΣμηΕΑ;
a) Όχι, δεν παρέχονται υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας - ΕΚ (Air Traffic Services -ATS)
b) Ναι, παρέχεται υπηρεσία Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας (ATC).
c) Όταν απαιτείται, οι Υπηρεσίες Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ εκδίδουν ειδικές άδειες και
οδηγίες.
d) Οι απαντήσεις α και γ είναι σωστές.
3.
KEK3. Τα ΣμηΕΑ (UAS) επιτρέπεται να πετούν:
a) Κάτω από ύψος 400 ποδιών, δηλαδή, κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία
επανδρωμένων αεροσκαφών.
b) Εντός προσωρινών περιοχών που προσδιορίζονται από τις υπηρεσίες εναέριας
κυκλοφορίας της ΥΠΑ.
c) Κάτω από ύψος 46.000 ποδιών, δηλαδή, κάτω από τα ανώτερα όρια του εναέριου χώρου
για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών.
d) Οι απαντήσεις α και β είναι σωστές.
4.
ΚΕK4. Η διεξαγωγή Πτήσεων ΣμηΕΑ (UAS) απαγορεύεται γενικά σε εναέριο χώρο:
a) Σε περιοχές που διενεργούνται πτήσεις επανδρωμένων αεροσκαφών.
b) Σε περιοχές που διενεργούνται πτήσεις επανδρωμένων αεροσκαφών.
c) Απαγορεύεται η πτήση ΣμηΕΑ (UAS) ανοικτής (Open) κατηγορίας επάνω από συγκεντρώσεις
προσώπων.
d) Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.
5.
KEK5. Επιτρέπεται η πτήση ΣμηΕΑ μέσα σε R = Restricted, δηλαδή: Περιορισμένη Περιοχή;
a) Δεν επιτρέπεται ποτέ. Για τον λόγο αυτό εξ’ άλλου ονομάζεται «περιορισμένη περιοχή».
b) Επιτρέπεται μόνο με άδεια από την Αρμόδια Αρχή.
c) Επιτρέπεται, εφόσον ο χειριστής εισέρχεται με ιδία ευθύνη.
d) Επιτρέπεται μόνο εάν ο χειριστής δεν γνώριζε πως η συγκεκριμένη περιοχή ήταν
περιορισμένη.
6.
KΕΚ6. Τι είναι η D = Danger, δηλαδή: Επικίνδυνη Περιοχή;
a) Εναέριος χώρος, καθορισμένων διαστάσεων, μέσα στον οποίο οι πτήσεις αεροσκαφών
επιτρέπονται κατόπιν ειδικής άδειας.
b) Εναέριος χώρος, καθορισμένων διαστάσεων, μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να επικρατούν
συνθήκες που εγκυμονούν κινδύνους για τα ιπτάμενα αεροσκάφη σε ορισμένες ώρες.
c) Εναέριος χώρος, καθορισμένων διαστάσεων, μέσα στον οποίο οι πτήσεις αεροσκαφών
απαγορεύονται.
d) Περιοχή στην οποία έχουμε ελεγχόμενες βολές όπλων.
7.
KΕΚ7. Ο ICAO βαθμολογεί τον εναέριο χώρο από το A έως το G ανάλογα με
a) το εάν είναι ελεγχόμενος ή μη ελεγχόμενος.
b) την σημαντικότητα του και ξεκινά με τον τύπο A που είναι ο ανώτερος στην διαβάθμιση.
c) τα συγκεκριμένα επίπεδα παροχής υπηρεσιών της υπηρεσίας εναερίου κυκλοφορίας για
κάθε τύπο
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
8.
Σε έναν αεροπορικό χάρτη μέσα στον ελεγχόμενο εναέριο χώρο συναντούμε τις
ονομαζόμενες Τερματικές Περιοχές Ελέγχου ή – ΤΜΑs (Terminal Manoeuvring Areas). Η ΤΜΑ
είναι
a) ο εναέριος χώρος γύρω από συγκεκριμένα αεροδρόμια, στον οποίο παρέχεται ΕΕΚ σε όλες
τις πτήσεις. Μια ζώνη ελέγχου εκτείνεται από το επίπεδο του εδάφους μέχρι ένα
συγκεκριμένο ύψος.
b) μια περιοχή ελέγχου με τη μορφή διαδρόμου, η οποία ορίζεται με την βοήθεια
ραδιοναυτιλιακών μέσων.
c) είναι μια ελεγχόμενη περιοχή, που βρίσκεται στην συμβολή αεροδιάδρομων και πάνω από
την ζώνη ελέγχου CTR (Control zone).
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστές.
9.
Σε κάθε Εθνικό Εναέριο χώρο, υπάρχουν περιοχές οι οποίες είναι απαγορευμένες ή
κλείνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα για διάφορους λόγους (στρατιωτικές ασκήσεις, βολές
όπλων, περιβαλλοντικά προστατευμένες περιοχές κλπ.). Η ονομασία της περιοχής αποτελείται
από 3 γράμματα και ακολουθούν αριθμοί στην Ελλάδα οι περιοχές αυτές αρχίζουν με τα
γράμματα LG και ακολουθούν ένα από τα γράμματα P, R, D,C και TRA. Αυτές είναι:
a) P = Prohibited, δηλαδή: Απαγορευμένη Περιοχή και R = Restricted, δηλαδή: Περιορισμένη
περιοχή.
b) D = Danger, δηλαδή: Επικίνδυνη Περιοχή και C = Controlled Firing Area, δηλαδή: Περιοχή
στην οποία έχουμε ελεγχόμενες βολές όπλων.
c) TRA=Temporary Reserved Airspace, δηλαδή: Προσωρινά δεσμευμένος εναέριος χώρος.
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
10.
KΕΚ10. Σε έναν αεροπορικό χάρτη μέσα στον ελεγχόμενο εναέριο χώρο συναντούμε τις
ονομαζόμενες ζώνες ελέγχου – Control zone (CTR). Η CTR είναι
a) ο εναέριος χώρος γύρω από συγκεκριμένα αεροδρόμια, στον οποίo παρέχεται ΕΕΚ σε όλες
τις πτήσεις. Μια ζώνη ελέγχου εκτείνεται από το επίπεδο του εδάφους μέχρι ένα
συγκεκριμένο ύψος
b) μια περιοχή ελέγχου με τη μορφή διαδρόμου, η οποία ορίζεται με την βοήθεια
ραδιοναυτιλιακών μέσων.
c) είναι μια ελεγχόμενη περιοχή , που βρίσκεται στην συμβολή αεροδιάδρομων και πάνω από
την ζώνη ελέγχου CTR (Control zone).
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστές.
11.
KΕΚ11. Χειριστής ΣμηΕΑ ο οποίος εκτελεί πτήση πάνω από 50m απόσταση χωρίς σχέδιο
πτήσεως:
a) εκτελεί παράνομη πτήση και μπορεί να του αφαιρεθεί ή άδεια χειριστή.
b) εκτελεί παράνομη πτήση και μπορεί να τιμωρηθεί με χρηματική ποινή.
c) εκτελεί παράνομη πτήση και μπορεί να τιμωρηθεί με φυλάκιση.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
12.
KΕΚ12. Ένας χειριστής ΣμηΕΑ που παραβαίνει τους κανονισμούς εναέριας κυκλοφορίας με
τρόπο από τον οποίο μπορεί να προκύψει κίνδυνος για την ασφάλεια των αεροσκαφών
a) μπορεί να τιμωρηθεί με φυλάκιση και με χρηματική ποινή.
b) μπορεί να τιμωρηθεί με χρηματική ποινή.
c) δεν τιμωρείται διότι τα ΣμηΕΑ αδυνατούν να ακολουθήσουν κανονισμούς εναέριας
κυκλοφορίας.
d) δεν τιμωρείται διότι η παραβίαση των κανονισμών εναέριας κυκλοφορίας δεν
αποδεικνύεται νομικά.
13.
KΕΚ13. Βάσει του Κανονισμού, τα ΣμηΕΑ μπορούν να μεταφέρουν επικίνδυνα υλικά:
a) όταν λάβουν ειδική άδεια
b) έχουν πιστοποιηθεί στην μεταφορά επικινδύνων υλικών.
c) ουδέποτε.
d) τα α και β είναι σωστά.
14.
KΕΚ14. Ένας χειριστής σχεδιάζει μια πτήση ΣμηΕΑ Ανοικτής Κατηγορίας. Ποιο το Μέγιστο
Επιτρεπτό ύψος πτήσης;
a) Το Μέγιστο ύψος πτήσεως είναι 500 πόδια AGL
b) Το Μέγιστο ύψος πτήσεως είναι 100 μέτρα AGL.
c) Το Μέγιστο ύψος πτήσεως είναι 50 μέτρα AGL.
d) Το Μέγιστο ύψος πτήσεως είναι 400 πόδια AGL.
15.
KΕΚ15. Χειριστής ΣμηΕΑ με τύπο λειτουργίας VLOS, χωρίς ειδική άδεια για πτήση μετά τη
δύση του ηλίου, υποχρεούται βάσει των κανονισμών να τερματίσει την πτήση
a) 30 λεπτά πριν τη Δύση του ηλίου.
b) συγχρόνως με τη Δύση του ηλίου.
c) 30 λεπτά μετά τη Δύση του ηλίου.
d) 60 λεπτά μετά τη Δύση του ηλίου.
16.
KΕΚ16. Χειριστής ΣμηΕΑ με τύπο λειτουργίας VLOS, χωρίς ειδική άδεια για πτήση πριν την
ανατολή του ηλίου, μπορεί βάσει των κανονισμών να ξεκινήσει την πτήση το νωρίτερο.
a) 60 λεπτά πριν την ανατολή του ηλίου.
b) 30 λεπτά μετά την ανατολή του ηλίου.
c) 90 λεπτά πριν την ανατολή του ηλίου.
d) 30 λεπτά πριν τη ανατολή του ηλίου.
17.
KΕΚ17. Ελεγχόμενο αεροδρόμιο "Controlled Aerodrome" είναι:
a) Αεροδρόμιο στην κυκλοφορία του οποίου παρέχεται εξυπηρέτηση Ελέγχου Εναέριας
Κυκλοφορίας.
b) Αεροδρόμιο στην κυκλοφορία του οποίου παρέχεται AFIS.
c) Αεροδρόμιο στην κυκλοφορία του οποίου παρέχεται εξυπηρέτηση Ελέγχου Εναέριας
Κυκλοφορίας ή AFIS.
d) Τίποτε από τα παραπάνω.
18.
KΕΚ18. Ζώνη Ελέγχου "Control Zone" είναι:
a) Ελεγχόμενος εναέριος χώρος που εκτείνεται από την επιφάνεια της γης προς τα πάνω μέχρι
τα 500μέτρα.
b) Ελεγχόμενος εναέριος χώρος που εκτείνεται από την επιφάνεια της γης προς τα πάνω μέχρι
ενός καθορισμένου ανωτέρου ορίου.
c) Εναέριος χώρος από την επιφάνεια της γης μέχρι τα 1.000 πόδια.
d) Τίποτα από τα παραπάνω.
19.
KΕΚ19. Τερματική περιοχή (ΤΜΑ) είναι:
a) Περιοχή Ελέγχου κανονικού σχήματος.
b) Περιοχή καθορισμένη για κάθε αεροδρόμιο.
c) Περιοχή ελέγχου που δημιουργείται στη συμβολή πολλών αεροδιαδρόμων και
περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αεροδρόμια.
d) Περιοχή ελέγχου που δημιουργείται στη συμβολή πολλών αεροδιαδρόμων και
περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα αεροδρόμια. Αρχίζει από την επιφάνεια της γης και μέχρι τα
1.000 πόδια.
20.
KΕΚ20. Επικίνδυνη περιοχή (Danger Area) καλείται εναέριος χώρος καθορισμένων
διαστάσεων;
a) Πάνω από το έδαφος και τα χωρικά ύδατα ενός κράτους, μέσα στον οποίο η πτήση
αεροσκαφών επιτρέπεται μετά από ειδική άδεια
b) Πάνω από το έδαφος και τα χωρικά ύδατα ενός κράτους, μέσα στον οποίο η πτήση
αεροσκαφών απαγορεύεται
c) Μέσα στον οποίο είναι δυνατό να επικρατούν συνθήκες που εγκυμονούν κινδύνους
για τα ιπτάμενα αεροσκάφη σε καθορισμένα χρονικά διαστήματα.
d) Μέσα στον οποίο είναι επικίνδυνη η πτήση αεροσκαφών τα οποία δεν είναι ελεγχόμενα
(Controlled).
21.
KEK21. Μπορεί να γίνει μια πτήση ΣμηΕΑ σε απαγορευμένη περιοχή:
a) Μετά από ειδική άδεια της ΥΠΑ / Δ4
b) Μετά από άδεια του Κράτους πάνω από την επικράτεια του οποίου αυτή έχει εγκαθιδρυθεί.
c) Με ευθύνη του χειριστή
d) Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται.
22.
KΕΚ22. Περιοχή με στοιχεία "LGP 40" τι είδος είναι;
a) Περιορισμένη περιοχή.
b) Απαγορευμένη περιοχή.
c) Επικίνδυνη περιοχή.
d) Περιοχή ακροβατικών πτήσεων.
23.
KΕΚ23. Τι είδος περιοχής χαρακτηρίζουν τα στοιχεία "LGD 65"
a) Περιοχή τοπικών πτήσεων.
b) Απαγορευμένη περιοχή.
c) Περιορισμένη περιοχή.
d) Επικίνδυνη περιοχή.
24.
KΕΚ24. Ο χειριστής ΣμηΕΑ που λειτουργεί με επέκταση οπτικής επαφής (EVLOS) διατηρεί την
οπτική επαφή του ΣμηΕΑ του:
a) Μέσω κάμερας
b) Μέσω παρατηρητή (φυσικού προσώπου)
c) Δεν έχει οπτική επαφή
d) Τα α και β
25.
KΕΚ25. Οι πτήσεις ΣμηΕΑ με λειτουργία οπτικής επαφής (VLOS) διεξάγονται σε οριζόντια
απόσταση από τον χειριστή τους μικρότερη των:
a) 500 μ
b) 600 μ
c) 700 μ
d) 400 μ
26.
KΕΚ26. Για να μπορεί να πετάξει ένα ΣμηΕΑ σε προσωρινά αποκλειστική περιοχή (Temporary
Segregated Area) πρέπει:
a) να λειτουργεί σε οπτική επαφή
b) να έχει γεωπερίφραξη
c) να έχει σταθμό εδάφους
d) δεν χρειάζεται τίποτε από τα παραπάνω
27.
KΕΚ27.Τα ΣμηΕΑ που λειτουργούν με επέκταση οπτικής επαφής (EVLOS) κατηγοριοποιούνται:
a) στην ανοικτή κατηγορία
b) στην ειδική ή πιστοποιημένη κατηγορία
c) σε οποιαδήποτε κατηγορία
d) τίποτε από τα παραπάνω
28.
KΕΚ28. Σε ποια απόσταση από ελεγχόμενο αεροδρόμιο απαγορεύεται να πετάει ένα ΣμηΕΑ;
a) μικρότερη των 12 χλμ.
b) μικρότερη των 11 χλμ.
c) μικρότερη των 8 χλμ.
d) μικρότερη των 10 χλμ.
29.
KΕΚ29. Τα ΣμηΕΑ ανοικτής κατηγορίας μπορούν να εκτελούν πτήσεις πάνω από συγκεντρώσεις
ατόμων:
a) όταν οι χειριστές τους έχουν άδεια χειριστή με την συγκεκριμένη ειδικότητα
b) όταν έχουν μηχανισμούς ασφαλείας
c) α και β
d) απαγορεύεται να πετάξουν υπό οποιεσδήποτε προϋποθέσεις
30.
KEK30. Οι πτήσεις ΣμηΕΑ θεωρούνται:
a) πτήσεις εξ όψεως (VFR)
b) πτήσεις δι’ οργάνων (IFR)
c) σωστές οι α και β
d) πτήσεις στις οποίες δεν παρέχεται έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας
31.
KΕΚ31. Όταν η πτήση ΣμηΕΑ διεξάγεται σε απόσταση μικρότερη των 50 μ από τον χειριστή:
a) δεν χρειάζεται σχέδιο πτήσης
b) χρειάζεται ειδική άδεια
c) χρειάζεται σχέδιο πτήσης όταν είναι επαγγελματική
d) χρειάζεται σχέδιο πτήσης.
32.
ΚΕΚ32. Σε περίπτωση που κάποιος ιδιώτης θέλει να δεσμεύσει εναέριο χώρο για πτήση ΣμηΕΑ
για ερευνητικούς σκοπούς, κάνει αίτημα:
a) στην Πολεμική Αεροπορία
b) στην Αστυνομία
c) στην ΥΠΑ/Δ2
d) στο ΝΟΤΑΜ Office
33.
ΚΕΚ33. Τι συμβολίζουν τα χρώματα του πολυγώνου μίας πτήσης που έχει κατατεθεί στο DAGR;
a) πτήση με μπλε περίγραμμα: επιτρεπόμενη, πτήση με κόκκινο περίγραμμα: απορριπτέα,
πτήση με γκρι περίγραμμα: ληγμένη πτήση
b) πτήση με μπλε περίγραμμα: απορριπτέα, πτήση με κόκκινο περίγραμμα: επιτρεπόμενη,
πτήση με γκρι περίγραμμα: ληγμένη πτήση
c) πτήση με μπλε περίγραμμα: ληγμένη πτήση, πτήση με κόκκινο περίγραμμα: απορριπτέα,
πτήση με γκρι περίγραμμα: επιτρεπόμενη πτήση
d) πτήση με μπλε περίγραμμα: απορριπτέα, πτήση με κόκκινο περίγραμμα: επιτρεπόμενη,
πτήση με γκρι περίγραμμα: επιτρεπόμενη πτήση υπό προϋποθέσεις
34.
ΚΕΚ34. Μία πτήση η οποία έχει κατατεθεί στο DAGR και έχει αρχικά επιτραπεί:
a) επιτρέπεται σίγουρα
b) επιτρέπεται, αρκεί ο χειριστής να ελέγξει αμέσως πριν την έναρξή της ότι η κατάστασή της
δεν έχει εκτάκτως αλλάξει και, στην περίπτωση που η διάρκειά της υπερβαίνει τα 30 λεπτά να
ελέγχει ανά μισή ώρα την κατάστασή της για πιθανή έκτακτη απόρριψη
c) επιτρέπεται αρκεί να ανανεώνεται η αίτηση
d) επιτρέπεται μόνο κατά την διάρκεια της νύκτας
35.
ΚΕΚ35. Τι σημαίνει η κόκκινη ένδειξη INVALID δίπλα σε μία πτήση στον πίνακα πτήσεων;
a) ότι η πτήση έχει απορριφθεί.
b) ότι ο συνδυασμός χειριστή/εκμεταλλευομένου/ΣμηΕΑ έχει κάποιο πρόβλημα και ως εκ
τούτου ο χειριστής δεν επιτρέπεται να εκτελέσει την συγκεκριμένη πτήση ανεξάρτητα της
κατάστασής της
c) ότι δεν έχουν δοθεί όλα τα απαιτούμενα στοιχεία.
d) ότι η πτήση έχει προσωρινή άδεια πραγματοποίησης.
36.
ΚΕΚ36. Τι μπορεί να κάνει ένας χειριστής ο οποίος επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί σε μία
περιοχή για συνεχόμενο διάστημα μεγαλύτερο των δύο (2) ωρών;
a) να καταθέσει μία πτήση για την αρχή του χρονικού διαστήματος και μία για το τέλος
b) να καταθέσει μία πτήση στην αρχή του χρονικού διαστήματος
c) να καταθέσει συνεχόμενες (back-to-back) πτήσεις για όλο το διάστημα
d) να καταθέσει μία πτήση για το τέλος του χρονικού διαστήματος
37.
ΚΕΚ37. Μία πτήση που έχει κατατεθεί στο DAGR και έχει επιτραπεί:
a) επιτρέπεται άνευ όρων.
b) επιτρέπεται για τις Αρχές των οποίων οι περιορισμοί έχουν εισαχθεί στο DAGR, όπως αυτά
τα δεδομένα φαίνονται στο Info page της εφαρμογής. Παρ’ όλα αυτά ο χειριστής είναι
υποχρεωμένος να συμμορφώνεται με όλους τους κανόνες του Άρθρου 19.3 του σχετικού ΦΕΚ.
c) επιτρέπεται για τις Αρχές των οποίων οι περιορισμοί έχουν εισαχθεί στο DAGR, όπως αυτά
τα δεδομένα φαίνονται στο Info page της εφαρμογής.
d) όλα τα παραπάνω είναι ανακριβή.
38.
ΚΕΚ38. Το μέγιστο ύψος μίας πτήσης που έχει κατατεθεί στο DAGR και έχει επιτραπεί είναι:
a) 400 πόδια από την επιφάνεια του εδάφους/θάλασσας (400FT AGL/AMSL), ακολουθώντας το
ανάγλυφο της περιοχής
b) 400 πόδια από το μεγαλύτερο υψόμετρο (elevation) της περιοχής πτήσης
c) 1400 πόδια από την επιφάνεια του εδάφους/θάλασσας (1400FT AGL/AMSL), ακολουθώντας
το ανάγλυφο της περιοχής
d) 1400 πόδια από το μεγαλύτερο υψόμετρο (elevation) της περιοχής πτήσης
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα